close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
روش تحقیق
بشتن
طبیب محمد صدیقی درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی
♣کارشناس گیاهان دارویی بیش از 50 سال تجربه♣
کاملترین مجموعه گیاهان دارویی در منطقه
🌺 ترک اعتیاد به روش سنتی به کمک عرقیات گیاهی
🌺 درمان انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی
🌺 درمان بیماریهای عصبی و مغزی
🌺 درمان بیماریهای خونی و قلبی
🌺 درمان بیماریهای پوست و مو
🌺 درمان بیماریهای مفصلی و استخوانی و عضلانی
🌺 درمان انواع بیماری زنان ( اختلالات قاعدگی ، داروی زاچی، حاملگی،  جلوگیری از حامگی، رحم و....) 
🌺 درمان بیماری دهان و دندان
🌺 درمان بیماریهای دستگاه تناسلی
🌺 درمان لاغری و چاقی با داروهای ترکیبی
🌺 درمان سنگ کلیه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
طبیب محمد صدیقی درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی
ߌترک اعتیاد به روش سنتی به کمک عرقیات گیاهی
ߌدرمان انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی
ߌدرمان بیماریهای عصبی و مغزی
ߌدرمان بیماریهای خونی و قلبی
ߌدرمان بیماریهای پوست و مو
ߌدرمان بیماریهای مفصلی و استخوانی و عضلانی
ߌدرمان انواع بیماری زنان ( اختلالات قاعدگی ، داروی زاچی، حاملگی،  جلوگیری از حامگی، رحم و....) 
ߌدرمان بیماری دهان و دندان
ߌدرمان بیماریهای دستگاه تناسلی
ߌدرمان لاغری و چاقی با داروهای ترکیبی
 ߌدرمان سنگ کلیه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ایا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
♣کارشناس گیاهان دارویی بیش از 50 سال تجربه♣
کاملترین مجموعه گیاهان دارویی در منطقه

روش تحقیق

روش تحقیق

روش تحقیق
روش تحقیق
آموزش و کدنویسی فایل های گرافیک وردپرس گالری عکس قالب سایت
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
  • جزوه معماری جهان
  • هنر معماری و آثار به جای مانده از معماران مصر باستان
  • معماری بناها و کاخهای پادشاهی کهن مصر باستان
  • هنر معماری معابد مصریان باستان
  • بافت قدیم بوشهر
  • دکتر عشرتی(سؤال یک معلم معماری از خودش )
  • دانلود رایگان کتاب آموزشی اسکچاپ به زبان فارسی، نوشته سعید غفاری
  • دانلود نرم افزار Google Sketchup 8
  • محل تبلیغات شما

    بافت قدیم بوشهر

    این مطلب رو در سه شنبه 18 مهر 1391 ساعت: 6:4 در سایت قرار داده است.

    هنر معماري در ايران به بيش از 6000 سال پيش باز مي گردد . در تمامي بناهاي ايران اعم از كلبه هاي روستايي و قهوه خانه تا پلهاي عظيم و با هيبت ، سادگي و وقار همراه با زينت خاص به چشم مي خورد . تعدادي آثار معماري ايران مذهبي بوده و در انواع آنها هم از نظر سمبوليك و هم از نظر مادي ارتباط ميان عالم مادي و عالم معني وجود دارد الهام از طبيعت و برقراري پيوند با نيروهاي آسماني به معماري ايران يگانگي و تداوم بخشيده است .

    بيشتر بناهاي ايران از لحاظ طرح و حجم ساده بوده و در روح آدمي آرامش و اطمينان القا مي كند . استان بوشهر كه در جنوب غربي ايران واقع شده است با مساحتي در حدود 2316756 متـر مربع حدود 4/1 درصد كل مساحت كشور را به خود اختصاص داده است . بندر بوشهر مركز اين استان داراي يكي از منحصر به فردترين و زيبا ترين بافت مسكوني ايران است كه از مناظر ديدني و توريستي جذاب به حساب مي آيد .

    مساحت بافت قديم بوشهر در حدود 000/530 مترمربع است كه در چهار محله قديمي دهدشتي ، بهبهاني ، شنبدي و كوتي گسترش يافته است . اوج شكوفايي بافت مربوط به دوره قاجاريه زماني كه بوشهر دروازه ورود ملل مختلف به ايران به شمار مي رفت بوده است . كهنگي و رنگ كهربايي ساختمانهاي بافت تاريخي بيش از صد سال را تداعي مي كند .

    خانه سازي و ايجاد مسكن از نيازهاي اوليه بشر بوده است و انسان در هر عصري كوشيده تا اين نياز خود را به بهترين نحوه مرتفع گرداند . شرايط اقليمي ، مسايل فرهنگي ، خصوصاً مذهب در شكل گيري آن موثر بوده است . معماري قديم بوشهر نيز از اين قاعده مستثني نيست . آب و هواي گرم و مرطوب مهمترين عامل شكل گيري معماري خانه هاست .

    جهت گيري كلي بافت بناها با توجه به وزش باد مناسب (باد شمال) صورت گرفته است . مجموعاً مي توان سه نمونه بافت متراكم ، نيمه متراكم و باز را در بنادر مشاهده كرد .

    بوشهر بافتي كاملاً متراكم دارد . نياز و دسترسي به ساحل و محدود بودن اراضي دماغه شبه جزيره به دريا منجر به شكل گيري بافتي متراكم با مسيرهاي باريك شده است .

    خانهاي بوشهر كلاً درونگرا هستند يعني حياط در مركز و توسط اتاقها احاطه شده است . در اين نوع خانه ها امكان ديد به داخل ساختمان مسدود است به همين خاطر ورودي داراي دروازه است كه دروازه پيوند بين بيرون و درون ساختمان است . مدل هشتي يا دروازه رابط قسمت بيروني به اندورني است . اين گذرگاه كه حدود 3*3 متر است به سبب جلوگيري از چشم انداز مستقيم به دورن حياط محوطه خانه مي شود .

    در بافت متراكم بوشهر خانه ها در ارتفاع گسترش يافته و در دو تا سه طبقه ساخته شده اند به ندرت نيز خانه هاي چهار طبقه چون عمارت دهدشتي ديده مي شود .

    از آنجا كه تراكم زياد خانه ها و كوچه هاي باريك امكان عبور جريان هوا و گذر آن به داخل خانه ها را ميسر نمي ساخته است و با توجه به گرما و رطوبت زياد در اين شهر با ايجاد روزنهاي متعدد در قسمت بيروني خانه ، اتصال اين روزنها با حياط مسيري مناسب براي كوران هوا در نظر گرفته شده است . بدين منظور اتاقهايي در انواع سه دري ، چهـار دري ، پنـج دري  ، شش دري ، هفت دري ، هـشت دري ، ده دري و 16 دري ساخته اند ، كه اتاقها در دو طرف روبروي هم داراي روزنه است . كه به اين طريق خانه ها كه به طرف ساحل است خنكي مناسب درون آنها راه مي يابد .

    بعلت گسترش در ارتفاع ، پلكان در خانه هاي بوشهر نقش ويژه اي دارد گاهي از چهار گوشه ساختمان پلكانها به پشت بام منتهي مي شود . در بيشتر موارد پلكان طبقه هم كف و طبقه اول داخل طارمه مياني قرار دارد . معمولاً در بالاي پله هاي هم كف نورگيرهايي براي زير زمين تعبيه شده است .

    پشت بام محلي مناسب براي خوابيدن در شبهاي تابستان بوده است كه اتاقي كوچك نيز براي قرار دادن وسايل خواب در بامها تعبيه مي شده كه «سرپله» ناميده مي شود .

    بامها داراي حصاري است كه با گچ اندود شده اين حصارها ممكن است كاملاً بسته باشد يا بين آنها فواصلي است با نرده هاي چوبي بنام فسيل يا نرده هاي فلزي عمودي پوشانيده شده است . اتاقها ، بر مبناي سازماندهي كل فضاها و تقسيم آن به فضاهاي تابستان نشين و زمستان نشين ،شكل گرفته است . ارتفاع دادن به خانه ، جهت رسيدن به مسير حركت بادهاي مناسب سبب شده است كه اغلب اتاقهاي تابستان نشين در طبقات بالا و اتاقهاي زمستان نشين در طبقه هم كف يا كمي پايين تر از سطح حياط قرار گيرند . اتاق زمستاني داراي تعداد كمي در ، گاهي يك در و از چند طرف بسته است . بر عكس اتاقهاي تابستاني كه در جبهه هاي مختلف آن در و پنجره قرار دارد .

    سردر اتاقها به شكل شمشه است كه هلاليهائي با شيشه رنگي بكار رفته است كه داراي گره زيبا است . كاربرد شيشه هاي الوان قرمز ، كبود ، نارنجي ، سبز و زرد زيبايي خاصي به اتاقها بخشيده است . يكي از تفاوتهاي سردر خانه هاي بوشهر با مناطق ديگر روزني در بالاي در مي باشد كه هم به عنوان نور گير و هم به عنوان هواكش مي كند .

    آب انبار از عناصر جدا نشدني خانه هاي قديم است . كمبود آب شرب در بوشهر معماران را به فكر ساختن آب انبار انداخته است . در زمستانها آب انبار از طريق ناوداني از پشت بام به آب انبار هدايت مي شود و جهت مصارف تابستاني ذخيره مي گردد . آب انبار ممكن است در گوشه اي از حياط و زير يك اتاق يا يك طارمه و يا در وسط حياط نمايان شود .

    طارمه يكي از عناصر ديگر ساختمان است. طارمه فضايي است كه جلو اتاقها قرار دارد و از يك يا چند طرف باز است . طارمه به عنوان نشيمن موقت فصلي كاربرد دارد همچنين دالان و ارتباط دهنده فضاها نيز مي باشد . از عناصر ديگر خاص خانه هاي بوشهر كه هم در نماي داخلي و هم در نماي خارجي آن به چشم مي خورد ، شناشيل ها هستند كه مي توان از آنها به عنوان مكاني براي استفاده از نسيم و وزش بادهاي مطبوع و همچنين نظر به ساحل زيباي خليج فارس نام برد . شناشيل در طبقات فوقاني و به خصوص در خانه هايي با بيش از يك جبهه به عنوان فضاي ارتباط دهنده مي باشند . اين شناشيل ها كه به صورت پيش آمدگي هايي در جلوه باز شوهاي متعدد اتاقها با عرض حدود يك متر مشاهده مي شود ، گاهي سقف دارد گاهي در روي سقف هستند .

    وجود كركره هاي چوبي در جلوي درها ، با شيب خاص آنها از نفوذ مستقيم آفتاب به درون اتـاق جلـوگيـري مي كند و عدم ارتباط بصري از بيرون به داخل اتاقها را ميسر مي سازد .

     

     

     

    مصالح ساختماني

     

    مصالح موجود در هر منطقه در شكل گيري خانه هاي آن منطقه تاثير دارد . در بوشهر كه كنار ساحل دريا قرار دارد . عمده ترين مصالح ساختماني سنگهاي اسفنجي است كه از ساحل كنده مي شود اين سنگها حاصل مرجانهاي دريايي ، فسيلها و گوش ماهي ها و استخوان ماهي هاست كه به صورت رسوب در ساحل تشكيل شده اند . اين سنگ ها به «تسك» معروفند فوق العاده مقاوم و داراي منفذ هستند كه در برابر گرما و رطوبت مقاومت زيادي دارند . ملاط نيز از گچ ساروج است . براي ساخت انباري ، آب انبار و پي خانه ها از ساروج و طبقات فوقاني استفاده كردند . پوشش سقف از چوب صندل «چندل» است كه نيز تيرپوش شده اين چوبها قبلاً از كشور هند وارد مي شده اند . روي چندلها حصيرهاي بوريا به كار رفته است كه روي آن را نيز با كاه گل اندود كرده اند .

    از زيباترين قسمت خانه ها در و پنجره هستند كه از جنس چوب ساروج مي باشند . اين درها به صورت نيم در يا باز شو كامل ، دولنگه هستند و داراي حلال در بالا مي باشند كه گره چيني هاي زيبا به كار رفته است و با اشكال حيوانات و گياهان كنده كاري شده است. آنچه در اين مجموعه آمد خلاصه كوتاهي است از خصوصيات معماري بافت قديم بوشهر كه همين خصوصيات نماي شهر بوشهر را از ساير شهرهاي كشور عزيزمان جدا مي سازد . كوچه هاي پر پيچ و خم با ديوارهاي بلند خانه ها ، درهاي متعدد چوبي با نقش و نگارهاي زيبا و شيشه هاي رنگي ، خانه هاي قديمي كاهي رنگ ، بيننده را به آرامش و تعمق دعوت مي كند و انشاء الله در آينده محل اقامت و منظر جهانگردان و ايرانگردان خواهد بود .


    منابع مورد استفاده :

     

    - معماريـان غلامحسين ، نگاهي به معماري مسكوني ايران ، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ، تهران : 1373

     

    - تحليل و نگاهي به بافت قديم بوشهر - گروه مهندسي عمران - فراز غلام زاده

     

     

    - تحقيقات محلي و مدارك موجود در كتابخانه اداره ميراث فرهنگي استان بوشهر

    موضوع: باقی پروژه ها,درک و بیان معماری,روش تحقیق,تنظیم شرایط محیطی,متفرقه,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 432
    نظرات()

    OMA ، تالار شهری روتردام هلند

    این مطلب رو در یکشنبه 20 شهريور 1390 ساعت: 7:20 در سایت قرار داده است.

    دفتر طراحی معماری OMA برنده ی مسابقه ای شد که برای طراحی یک تالار شهری بزرگ برای روتردام هلند برگزار شده بود. این ساختمان که Rotterdam’s Stadskantoor نام گزاری شده، شامل شهرداری شهر و چندین دفتر مرتبط با آن خواهد بود. این بنا از مکعب های کوچک که در کنار هم چیده شده اند و به صورت مدولار تکثیر شده اند تشکیل شده و در بالای تراس های آن فضاهایی سبز در نظر گرفته شده است .
     این مکعب های کوچک در دو بخش متفاوت به صورت نامنظم گسترش یافته و ساخنمان را به دو بخش نامساوی تثسیم کرده است. این گسترش رندم در مکعب ها به ساختمان نمایی پیچیده و غیر کلاسیک داده که حتی از خیابان های دور تر از بنا هم نظر ها را به خود جلب میکند.
     
    اما ویژگی منحصر به فرد این بنا در هلند، به خاطر نمای پیچیده ی آن نیست، این بنا با پیش بینی های صورت گرفته و نیز با نمای شیشه ای خود که از جنس فوتوولتئیک است و برق آن را تامین خواهد کرد پایدار ترین ساختمان در این کشور محسوب میشود.


    برای دانلود عکس های این تالار بر روی گزینه دانلود کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه Download Now رو بزنید.

    دانلود (لینک  مستقیم)


    دانلود (لینک غیر مستقیم)

    موضوع: باقی پروژه ها,درک و بیان معماری,معماری جهان,روش تحقیق,دانلود عکس,مطالب جالب,عکس,پکیج,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 321
    نظرات()

    پروژه معماری جهان - شهر رم ایتالیا

    این مطلب رو در یکشنبه 20 شهريور 1390 ساعت: 6:57 در سایت قرار داده است.

    آشنایی با معماری و شاهکارهای معماری جهان همیشه یکی از محبوب ترین کارهای یک معمار موفق می باشد و به خاطر اهمیت معماری جهان در دوره کادانی هم یکی از درس های جالب هستش ( البته از جزوه های آنچنانیش که بگذریم )
    استاید درس معماری جهان هم همیشه اهمیت خاصی رو به این درس می دن و به طور کلی بیشتر اساتید این درس واسَه دانشجوها پروژه میدن که حداقل کمی با معماری کشورهای دیگه آشنا بشن.
    اما این وسط یه سختی که وجود داره اینه که اگه دانشجویی بخواد در مورد یکی از شاهکارهای معماری جهان و یا کشور خاصی تحقیق کنه به مشکل بر می خوره چون مطالب اغلب کتاب ها مثل هم هستش و اساتید هم این چیزا رو زیاد قبول نمی کنن.
    به همین خاطر امروز یه پروژه درس معماری جهان رو آماده کردم که به صورت پاورپوینت هستش تا اونهایی که زیاد دنبال پروژه آماده هستن و نمی خوان خودشون رو بدردسر بندازن به راحتی این پروژه رو تحویل اساتید بدن.
     
    مشخصات فایل :
    نام پروژه : معماری جهان – شهر رم
    حچم : 21مگابایت
    نوع فایل : پاور پوینت
    توضیحات : در این پروژه بصورت کامل در مورد معابد ، کاخ ها ، معماری و همه مطالبی که معماری شهر رم رو از آغاز تاریخ تا به امروز در بر گرفته توضیح داده شده و هر کدام از بخش های اون همراه با عکس ها نمونه کار می باشد.

    برای دانلود کلیه پکیج ها به صورت یکجا بر روی گزینه دانلود کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه Download Now رو بزنید.
    حجم : 21 مگابایت
    دانلود ( لینک مستقیم )



    لینک کمکی :
    دانلود (لینک غیر مستقیم 4Shared)
    دانلود (لینک غیر مستقیم filefactory)
    دانلود (لینک غیر مستقیم 2Shared)
    برای دانلود لینک غیر مستقیم 4Shared توصیه می شود ، در صورت مشکل داشتن در دانلود از لینک های کمکی استفاده کنید.

    موضوع: باقی پروژه ها,معماری جهان,روش تحقیق,کتاب,دانلود مقاله,دانلود پکیج(مثلا پلان ونما ومقاله و عکس و...یک اثر),دانلود عکس,مطالب جالب,عکس,پکیج,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 650
    نظرات()

    تأثیر هنر و معماری اسلامی بر هنر و معماری اروپا و امریکا

    این مطلب رو در یکشنبه 20 شهريور 1390 ساعت: 6:51 در سایت قرار داده است.

    تأثیر هنر و معماری اسلامی بر هنر و معماری اروپا و امریکا

    نویسنده: حسن بلخاری

    منبع: کتاب حکمت هنر، زیبایی (مجموعه مقالات)، چاپ اول، دفتر نشر فرهنگ اسلامی

     

    جهانی شدن را با سه رویکرد مورد توجه و تأمل قرار داده‌اند. گروهی آن را معادل غربی شدن قلمداد کرده و چون این تمدن را فاقد صلاحیت‌های لازم برای جهانشمولی فرهنگ و اندیشه‌اش (به ویژه در ابعاد اخلاقی و آرمانگرایی) می‌دانند، جهانی شدن را خطری برای جهان معاصر ارزیابی می‌کنند و البته دلائل کافی  وافی برای اثبات مدعای خویش – در فقدان صلاحیت‌های لازم تمدن غربی – دارند. اما این که جهانی شدن کاملاً معادل غربی شدن باشد، فیه تأمل.

    گروهی دیگر جهانی شدن را تحقق رؤیاهای بشری در رسیدن به زبان و اندیشه‌ای مشترک دانسته و آن عاملی برای رسیدن به نوعی عدالت جهانی و توزیع همسان و یکسان ماده و معنا در سطح جهان می‌دانند. از دیدگاه اینان جهانی شدن فرصتی طلایی برای رسیدن به سطحی از ترقی است که ضعف‌ها و قوت‌ها در هم آمیزند و حاصل این آمیختن، نوعی عدالت در بهره‌بری از امکانات مادی و معنوی زمین باشد و گروه سوم، صحت و واقع‌نگری هر دو دیدگاه فوق را در تبیین دقیق جهانی شدن، انکار، و آن رامحصول ذوق‌زدگی از یک سو و بدبینی مفرط از دیگر سو می‌دانند اینان عقیده دارند، جهانی شدن از برای ملت‌ها و تمدن‌هایی که صاحب ایده و اندیشه‌اند، یک فرصت است. جهانی شدن تنها فرصتی برای عرضه کردن استعدادها قابلیت‌های تمدن‌ها و فرهنگ‌ها – به ویژه معنایی و معنوی – در جهان آیینه‌گونی است که رسانه‌ها آن را ساخته و پرداخته‌اند و نه صرفاً بستری مطیع و مهیا برای سلطه‌گری جهانی تمدن‌هایی خاص. به یک عبارت از تصور جهانی شدن لزوماً استعداد جهانی بودن حاصل نمی‌گردد. لذا باید از این فرصت برای رسیدن به جهانی بهتر، عادلانه‌تر و بخردانه‌تر بهره جست‌ و این با شناخت جهان و فرهنگ‌هایش و نیز ایده‌ها و اندیشه‌هایش حاصل می‌شود. جهانی شدن پروسه‌ای است که می‌بایست مقدمه‌ای چون جهان‌شناسی داشته باشد. گروه سوم قبل از صدور حکم نفی یا قبول جهانی شدن، سعی بر آن دارند که جهان را با تمامی جلوه‌های فکری و فرهنگی و هنری‌اش بشناسند و خود را بشناسانند. این جهانی شدن مطلوب تمامی کسانی است که به کرامت، عزت و استعدادها و قابلیت‌های شگرف انسان اعتقاد دارند.

    ادامه مقاله در ادامه مطلب

    برای خواندن ادامه مطلب این پست کلیک کنید
    موضوع: معماری جهان,روش تحقیق,دانلود مقاله,مطالب جالب,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 654
    نظرات()

    همه چيز در مورد رنگ زرد

    این مطلب رو در سه شنبه 15 شهريور 1390 ساعت: 4:26 در سایت قرار داده است.

    "برخي از نقاشان خورشيد را به لكه هاي زرد تبديل مي‌كنند و برخي ديگر لكه ها ي زرد را به خورشيد "
                                                                        
                                                                                                 پابلوپيكاسو


    به رنگ زرد گل نرگس، پوست ليمو، و كره فكر كنيد!چه احساسي به شما دست مي‌دهد؟! بله اين حس گرمي و نشاط است، رنگ زرد يادآور شروعي دوباره است؛ يادآور بهار و اميد آرزوهاي شيرين
    در هندوستان افراد زماني كه قصد دارند شرو ع بهار را جشن بگيرند جامه زرد به تن ميكنند. چنانچه كمي تامل كنيد و به رنگ ياقوت زرد، و برخي از تكه سنگ ها توجه كنيد، درميابيد كه رنگ زرد ماهيتا"زاده زمين است و درنگاه اول ما را به ياد طبيعت مي‌اندازد. ياد نرگس زرد، گندمزار، و يا كشتزار ذرت. از طرفي گيرايي زمينه طلايي اين رنگ به انسان نوعي انرژي مضاعف مي‌دهد.
    زرد در دكوراسيون

    ار نظر روانشناسي زمينه روحي و رواني انسان به گونه ايست كه رنگ زرد باعث ارتقا و نشاط انسان مي‌گردد. وين وان گوگ هنرمندي كه سال‌هاي زيادي را صرف مطالعه در مورد رنگ زرد كرده است. وي اينچنين اظهار مي دارد كه "زرد خود خورشيد است، زرد حقيقتا"فوق العاده است". علاوه بر اين زرد رنگ خوش‌بيني و آرامش است؛ زرد يعني اميدواري.

    روانشناسان رنگ بر اين باورند كه انسان‌ها در نهان و ذات خود تمايل به رنگ زرد دارند. چنانچه در پي اعتماد به نفس و آرامش روحي هستيد، روانشناسان رنگ زرد را به شما توصيه ميكنند. آن‌ها معتقدند افرادي كه طرفدار اين رنگ هستند افراد پراميد،شاد و قاطعي هستند.     

    جالب است بدانيد رنگ زرد اولين رنگي است كه نوزادان در بدو تولد قادر به تشخيص آن ميباشند. ارسطو فيلسوف يوناني معتقد است كه رنگ زرد اولين رنگي است كه از تاريكي خارج ميشود و به همين دليل است كه زرد و آبي (آبي هم اولين رنگي است كه به تاريكي وارد ميشود) تنها رنگهاي حقيقي در سه رنگ اصلي مي‌باشند.


    زرد در دكوراسيون

    بطور خلاصه رنگ زرد ذاتا" سازنده اعتماد به نفس، شادي آور، و تحريك كننده انسان هم از لحاظ ذهني و هم از لحاظ جسمي ميباشد.

    دكتر مكس لوسچر روانشناس سوئيسي در دهه 1950 دليل اهميت رنگ زرد را در يك مثال ساده شرح داد. او معتقد بود كه روز كه زمان فعاليت و تكاپو است با رنگ زرد خورشيد شروع مي‌شود در حقيقت زرد رنگ بيداري و شروع است.

    جان ‌ولگاتگ فيلسوف قرن 18از رنگ زرد به عنوان رنگ دوستي و راحتي (آرامش) ياد مي‌كند، او هم‌چنين هنگام مطالعه نكات مهم را با رنگ زرد مشخص مي‌ ‌‌‌نمود تا بهتر در ذهنش باقي بمانند. رنگ زرد نه تنها باعث ارتقاء فعاليت‌هاي جسمي مي‌گردد، بلكه باعث تحريك ذهن نيز مي‌شود و به تقويت حافظه هم كمك مي‌كند.

    همه طيف‌هاي رنگ زرد به يك اندازه تاثير گذار نيستند؛ براي مثال زرد شفاف و روشن خيلي بيشتر و بهتر از زرد تيره و مات قدرت خلق شادي و نشاط در محيط را دارد. بنابراين هنگام استفاده از اين رنگ زيبا به طيف آن نيز توجه نمائيد.

    درنهايت در يك جمله مي‌گوئيم كه رنگ زرد،رنگ سوزندگي،نشاط،اعتماد به نفس،ثروت و عشق و دوستي است.

    پس با داشتن اين رنگ در خانه خود گرما و روشني را تجربه كنيد و لذت ببريد.

    استفاده از رنگ زرد در دكوراسيون و خانه


    زماني كه قصد داريد از اين رنگ در دكوراسيون داخلي استفاده كنيد، اين نكته را از ياد نبريد كه نورهاي طبيعي و هنري كه در خانه وجود دارند، تاثير زيادي در تغيير جلوه رنگ زرد خواهند داشت. براي مثال در اتاقهاي آفتابگير زرد درخشانتر جلوه مي‌كند و بطور زيادي گرماي خورشيد را د ر اتاق منعكس خواهد كرد در حالي كه زير نور لامپ‌هاي الكتريكي زرد بسيار متفاوت از آنچه در واقعيت است جلوه مي ‌كند. ازاينرو قبل از هر اقدامي ببينيد كدام طيف از رنگ زرد مناسب اتاق مورد نظر شماست. به اين منظور بهتر است ابتدا از تكه‌هاي تستر كاغذ ديواري استفاده كنيد و پس از اطمينان اجرا نمائيد.

    بهتر است براي روشن جلوه دادن اتاق‌هاي بزرگ بجاي سفيد در رنگ آميزي ديوارها از رنگ زرد ملايم استفاده كنيد زيرا در اين شرايط سفيد باعث بي‌روح شدن اتاق مي‌گردد. همچنين براي اتاق‌هاي كوچك و تاريك نيز رنگ زرد براق را براي نقاشي ديوارها توصيه مي‌كنيم زيرا اين رنگ به طرز معجزه آسائي باعث روشن شدن و بزرگتر جلوه كردن اتاق ‌هاي اين چنيني مي ‌گردد.

    زرد بطور سنتي رنگ آشپزخانه‌هاست! همانگونه كه روز با رنگ زيباي خورشيد شروع مي‌شود بهتر نيست ماهم هنگام صرف صبحانه از فنجان‌ها و ظروف زرد رنگ استفاده كنيم و همانند طبيعت روز خود را با اين رنگ شروع كنيم ؟! گفتيم كه زرد رنگ انرژي و تحرك است بنابراين سعي كنيد از اين رنگ در جاي جاي چيدمان منزل خود استفاده كنيد. البته بهتر است از عناصر طبيعي كه زرد رنگ هستند استفاده شود مثلا" گلداني پر از گل‌هاي زرد روي ميز غذاخوري ....


    زرد در دكوراسيون

    علت اينكه استفاده از اين رنگ در اتاق غذاخوري بسيار توصيه مي‌شود، اجتماعي بودن اين رنگ است! وجود اين رنگ در اتاق غذاخوري باعث مي‌شود افراد در اين اتاق احساس آرامش بيشتري كنند و از خوردن غذا در كنار هم لذت ببرند.

    از آنجائي كه اين رنگ رنگ تحرك و فعاليت است، استفاده زياد از آن در اتاق خواب توصيه نمي شود زيرا ممكن است باعث بي‌خوابي گردد.

    طيف‌هاي ملايم اين رنگ براي سرويس‌هاي بهداشتي بسيار مناسب هستند.

    زرد هم‌چنين رنگ مناسبي براي اتاق‌هاي نشيمن مي‌باشد.چنانچه تمايل داريد اتاق نشيمن شما جلوه‌اي مدرن داشته باشد، توصيه مي‌كنيم تركيبي از رنگ‌هاي زرد ملايم، طوسي و سفيد را در طراحي خود داشته باشيد و با استفاده از وسايل چوبي تيره و اشياء كريستال به فضايتان عمق و ژرفا ببخشيد.

    هم‌چنين براي داشتن اتاق نشيمن شيك و ساده بهتر است از تركيب زرد اخرايي و نارنجي سير استفاده كنيد و براي عمق دهي به فضا از سرويس‌هاي چوبي تيره و ظروف بزرگ و طرح دار استفاده نماييد.

    رنگ زرد در هارموني 

    زرد رنگ جنبش و درخشش است. زرد دشمن تاريكي و هر رنگ تيره و افسرده است. ويژگي ديگر اين رنگ اين است كه به خوبي خود را در يك تركيب رنگي سازگار مي‌كند و به راحتي در كنار رنگ‌هاي ديگر همخواني پيدا مي كند.


    زرد در دكوراسيون

    اگر با دقت بيشتري به طبيعت زيبا بنگريد خواهيد ديد كه طيف‌هاي رنگ زرد با طيف‌هاي رنگ آبي به شدت همخواني دارند و به زيبائي كنار هم مي‌نشينند.

    هم‌چنين سبز نيز از جمله رنگ‌هاييست كه كنار زرد تركيبي فوق العاده را خلق مي‌كنند.

    بنفش سير رنگ مكمل رنگ زرد است. بنابراين در كنار زردتركيبي چشم‌نواز را تشكيل مي‌دهند. رنگ ديگري كه بسيار زيبا كنار زرد مي‌نشيند رنگ قهوه‌اي مي‌باشد.

    رنگ زرد در بسياري از تركيب‌ها به آن تركيب رنگ و روح زندگي مي‌بخشد.    

    هم‌چنين بسياري از معماران كه به سبك كلاسيك كار مي‌كنند ترجيح مي‌دهند رنگ زرد با مشكي و قرمز تركيب نمايند.

    در قرن 20 رنگ زرد از طرفداران زيادي برخوردار شد خصوصا" تركيباتي كه شامل زرد ملايم و ديگر رنگ ‌ها مي‌شد.

    براي مثال در دهه 1950 تركيب زرد ليموئي با صورتي ملايم، آبي ملايم، و سبز بسيار مورد استقبال افراد قرار گرفت. هم‌چنين در دهه 1960 تركيب زرد ليموئي با بنفش ،سبز روشن و نارنجي سير بيشترين تركيب رنگي بود كه از طرف افراد انتخاب مي‌شد.حال چنانچه با تصور اين تركيب‌هاي رنگ زرد و ديگر رنگ‌ها احساس خوشايندي به شما دست داده است به شما توصيه مي‌كنيم هر يك از آن‌ها را كه بيشتر مي‌پسنديد به خانه‌هاي خود بياوريد.

    يكي از اشكال رنگ زرد كه بسيار جذاب و چشم‌گير است رنگ طلائي مي‌باشد.چنانچه مي‌خواهيد شكوه و جلوه‌اي بي‌نظير را به خانه خود دعوت كنيد به شما تركيب زرد طلائي با آبي سير، قرمز مخملي و بنفش تيره را به شما توصيه مي‌كنيم.

    موضوع: روش تحقیق,دانلود مقاله,معماری,مطالب جالب,مطالب متفرقه مرتبط با معماری,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 459
    نظرات()

    پکیج کامل خانه ابشار

    این مطلب رو در دوشنبه 7 شهريور 1390 ساعت: 13:4 در سایت قرار داده است.

    فرانك لويد رايت به تحقيق يكي از مهمترين وخلاق ترين معماران ونظريه پردازان قرن بيستم مي باشد . اين معمار در طي 90 سال عمر پر بار خود (1959-1869) بيش از 60 سال فعاليت مستمر معماري داشته وحدود 560 ساختمان اجرا نموده است.
    تاثیر رایت در معماری مدرن چندان است که نمی توان معماری او را در یک بخش مورد مطالعه قرار داد. یکی از ویژگیها واحتمالاً مهمترین آنها کیفیتی است که رایت آن را معماری ارگانیک می نامید. مراد رایت از معماری ارگانیک چه بود؟ به اعتقاد گیدیون که قدر آثار رایت را نیک می دانست، این معمار توفیق نیافت با زبان و کلمات به توصیف و توضیح این اصطلاح ساخته و پرداخته خویش موفق شود. پاره ای از اروپائیان نیز تعبیری خاص از معماری ارگانیک دارند که احتمالاً منبع آن همان اندیشه ها و گفتارهای رایت است، ولی آن را بیشتر به معماری عملکردی یا معماری توجیهی تعبیر کردند. اما اگر رایت در تعریف ارگانیک به زبان کلمات توفیق نیافت، تعریف و تعبیر وی از این واژه، یا دقیقتر بگوییم از این کیفیت، در زبان معماری کاملاً موفقیت آمیز و به راستی ستودنی است. این کیفیت در پاره ای از آثار رایت بیشتر متجلی می شود و درخانه آبشار به اوج اعتلا می رسد آن نوع معماری را به عرصه وجـود می آورد که چـون عوامـل طـبیعی مانند سنگ و درخت و گیاه و گـل از درون طبیعـت می شکفد و اصالت و قوت آن نیز در همین از درون شکفتگی و طبیعی بودن آن است. از این رو، در این نوع معماری هیچ تصنعی وجود ندارد و معماری همان است که باید باشد. این تعریف و یا به تعبیر اروپایی آن کیفیت ، که در سطور بالا به آن اشاره کردیم نزدیک می کند، زیرا عدم تصنع، در این متن معنایش می تواند این باشد که هیچ فرمی بدون توجیح و دلیل پدید نیامده است و همان گونه که مظاهر طبیعت توجیح پذیرند، برای هر فرم از این نوع معماری، توضیحی می توان فرض کرد.

    از مشخصه هاي بارز ساختمان های طراحی شده توسط رایت مي توان به پنجره هاي سرتاسري، كنسول نمودن بام ونمايش افقي آن به موازات سطح زمين مسطح ونشان دادن مصالح در ساختمان اشاره كرد. از جمله شاخص ترين نمونه هاي اين ساختمانها می توان به خانه روبي در حومه شيكاگو نام برد.
     
    در اوايل قرن بيستم كه به تدريج ايده هاي رايت در ساختمانهيش شكل مي گرفت، دراروپاوامريكا تكنولوژي به سرعت در حال گسترش وپيشرفت بود .اين پيشرفت در زمينه هاي معماري، از نظر تئوري واجرايي بسيار مشهود وبارز بود.
    اگر چه رايت با تكنولوژي مدرن مخالفتي نداشت،ولي وي آن را به عنوان غايت وهدف تلقي نمي نمود. به اعتقاد رايت ، تكنولوژي وسيله اي است براي رسيدن به يك معماري والاتر كه از نظر وي همانا معماري ارگانيك بود.


    او در 20 مي 1953 در تليسين معماري ارگانيك را با عبارت ذيل تعريف كرد:
    1-طبيعت:فقط شامل محيط خارج مانند ابرها،درختان وحيوانات نمي شود بلكه شامل داخل بنا واجزا ومصالح آن نيز مي باشد
    2-ارگانيك:به معناي همگوني وتلفيق اجزا نسبت به كل وكل نسبت به اجزا مي باشد.
    3- شكل تابع عملكرد: عملكرد صرف صحيح نمي باشد بلكه تلفيق فرم وعملكرد واستفاده از ابداع وقدرت تفكر انسان در رابطه با عملكرد ضروري است. فرم وعملكرد يكي هستند.
    4- لطافت: تفكر وتخيل انسان بايد مصالح وسازه سخت ساختمان را به صورت فرمهاي دلپذير و انساني شكل دهد.همانگونه كه پوشش درخت وگلهاي بوته ها،شاخه هاي آنها را تكميل ميكند.مكانيك ساختمان بايد در اختيار انسان باشد ونه با العكس .
    5- سنت: تبعيت ونه تقليد از سنت اساس معماري ارگانيك است.
    6- تزئینات : بخشي جدايي ناپذير از معماري است.رابطه تزييات به معماري همانند گلها به شاخه هاي بوته مي باشد.
    7- روح:روح چيزي نيست كه به ساختمان القا شود بلكه بايد دردرون آن باشد واز داخل به خارج گسترش يايد.
    8-بعد سوم:بر خلاف اعتقاد عمومي ،بعد سوم عرض نيست ، بلكه ضخامت وعمق است.
    9-فضا:عنصري است كه دائما بايد در حال گسترش باشد.فضا يك شالوده پنهاني است كه تمام ريتمهاي ساختمان بايد از آن منبعث شوند و در آن جريان داشته باشند.
    رایت معتقد بود که ماهیت مصالح در ساختمان می بایست نشان داده شود به گونه ای که شیشه به عنوان شیشه، سنگ به عنوان سنگ و چوب به عنوان چوب به کار برود.
    خانه اوليه رايت به نام خانه هاي دشتهاي مسطح معروف بودند، زيرا اين خانه ها كه غالبا در حومه شهر شيكاگو ساخته شده بودند، در تلفيق وهماهنگي با دشتهاي مسطح و سرسبز اين نواحي طراحي شده بودند.


    خانه آبشار
     
    خانه آبشار یکی از بزرگترین هدایای الهی وحاصل تجربه ذهن انسان بر روی كره خاكی است، تا به حال هیچ بنایی تا اين اندازه با هماهنگی و هارمونی بيان نشده است، مهمترین نکته در آن حفظ آرامش جنگل و رود وصخره است وهمه اينها بعلاوه ساختار خانه شما را به آرامش وگوش دادن به صداهای گوش نواز دعوت می كنند آن هم نه هر صدايی! بلكه صدای موسيقی آب و آبشار. اين خانه راهی است برای رسيدن به آرامش" فقط نگاه بوم شناختی این مدل"کارایی دقیق از درختها"Underbrush"بوته ها"جزییات سنگ روی پل و جزییات سنگ بر روی زمین را نشان میدهد. رنگ عالی در آب تکان میخورد و ظاهرآ حرکت آبشار این مدل با واقعیت یک اثر هنری میسازد. تنها انتخاب خاص مواد و دید معمارانه است که به کیفیت مدلها کمک میکند، تا موزه مان همواره بهتر شود. ترکیب ساختمان نشان میدهد جزییات ساختاری تحت تراس(بهار خواب)ظاهر معجر دقیق با شیب به سمت پایین و به سمت آب ، پا میگذارد. آشپزخانه منحصر به فردی که به "ورودی اضافه شده از جاده "Walkway overdrive"و درب خروج متفاوت وکشت کننده های سقف و... تمامی اینها علامت جمع عنصرهای منحصر بفردی دیگر از دیدی معمارانه و همچنین سهم این تکه آموزشی تفریحی، هنری و یکی از نمونه های شاخص معماری اقامتی در بستر طبیعی(جنگلی-کوهستانی)است.
    یکی از مهمترین خصوصیت های این بنا هماهنگی آن با محل ساختش میباشد یعنی به جای اینکه یک عنصر اضافی در مکان ساختش باشد طوری ساخته شده است که نظم طبیعت اطرافش را بر هم نزند!!
    کف ها و بام های خانه آبشار به طور چشمگیری پیش آمده است.اسکلت خانه به وسیله بتون مسلح اجرا شده است.سطح شناور خانه آبشار طنین انداز جریان مسیل آبشار خواهد بود.ترکیبی مناسب به وسیله عناصر بصری از قبیل پلکان و دودکش با نمائی از سنگ و سطحی زبر صمیمیت یافته اند.هر جزئی از طرح تدائی کننده دید استاد از جعبه ای منفجر شده میباشد.کف ها و سقف ها به صورت مستقلی به سمت خارج گسترش یافته اند.عناصر قائم این جریان به سوی آسمان گسترش داده شده اند و پنجره ها در گوشه های اتاق ملاقات میشوند که همان سرچشمه محدود کردن فرسایش میباشد. استاد در طراحی" فضاهای داخلی را در پیوستگی با دنیای خارج قرار داده وفضاها و خانه را درمحیط طبیعی اطرافش ذوب کرده است.او اساسآ قصد داشت که خانه را در زورق و برگی طلائی به وسیله تقلید از تغییر رنگ برگها بپوشاند تا بدینسان خانه آبشار را به تغییر فصلها و عبور و مرور زمان متصل کند.
    خانه آبشار مهمترین خانه ی شخصی طراحی شده توسط فرانک لوید رایت است و در سال 1937 ساخته شده بسیار خوب بیانگر عقیده ی رایت،مبنی بر(یک ساختمان باید جزیی از طبیعتی باشد که در آن واقع شده است)می باشد.این بنای ترکیب شده با منظره ای بی نظیر و شکل یافته از عناصر ساده ای همچون سنگ های طبیعت اطراف،بتون،شیشه و فولاد به طرزی باورنکردنی با محیط خود همخوان شده است.خانه آبشار مصداق بسیار خوب این گفته ی رایت است که(هیچ کس زیبایی خاص یک سایت"موقعیت ساخت بنا"را تا موقعی که من بنایی آنجا نسازم درک نمی کند)
    اگرچه در نگاه اول،صفحات عریض بتونی خانه با طبیعت و درختان اطراف،بیگانه به نظر می رسد؛ ولی با نگاه و توجهی هوشمندانه می توان به انتظام بین خانه و طبیعت که نتیجه ی خلاقیت هنرمندانه ی رایت است، پی پرد.خانه بر روی آبشار معلق بوده و آب از کنار دیوارهای سنگی آن به پایین می ریزد و خانه که به طرز ماهرانه ای بر روی صخره ی آبشار قرارگرفته،چنان با طبیعت اطراف عجین شده که گویی جزیی از صخره بوده و به صورت ارگانیک،در طول سالیان دراز بوجود آمده است.


    طراحی داخلی
     


    وی نیز در طراحی داخلی سعی کرده است که از مصالح طبيعی استفاده کند. سنگ، چوب ... سکنه خانه آبشار به وسیله دریچه ای شیشه ای در کف پذیرائی شاهد طنین جریان آب مسیل آبشار خواهند بود و به وسیله این دریجه شیشه ای کف مسیل را خواهند دید.خانه شان جنگل را پشت در نگاه نخواهد داشت آنها تنه درختها را بوسیله برشهایی در تراس و کشت کننده های سقفی نگاه خواهند داشت.دید به سوی خارج خواهد رسید و هیچ دیواری دید را قطع نخواهد کرد.منظره جنگل در پنجره ها قاب خواهند شد.طلوع آفتاب از میان طاق های بتنی خواهد بود که زورق رنگ طلائی تیره خواهد بود که به وسیله سنگهای طبیعی اطراف در لایه های افقی وعمودی بر نما خواهند بود.این سنگها ستون ها و لوله بخاری بلند گرما دهنده را خواهند ساخت و خانه در مسیری ساخته خواهد شد که بیانگر بافت وساختارش باشد.
    بنابراین خانه خواهد توانست شرحی از چرخه فصلها باشد ونه صرفآ یک تصویر دیده شده در ارتباط با یک آبشار.
    اين اثر يك جسم حجيم اما ظريف است كه به وسيله طبيعت احاطه شده و جزيی از آن شده است. در واقع تنها به طبيعت اضافه شده بدون اين كه چيزي از آن كم كند .
    اين خانه در واقع چيزی بيش از يک اثرهنری در پشت خود پنهان كرده است. تمام اندازه ها به طرز شگفتی از يک نيروی بی پايان طبيعی انرژی ميگيرند. در واقع اين خانه و آن آبشار با هم هماهنگ و عجين شده است و درواقع تركيبی ساخته اند كه هر چشمی آرزوی ديدن آن را دارد.

    معماری ارگانیک در خانه آبشار
    آنچه در خانه آبشار مفهوم ارگانیک را از مستدل بودن هر جزء یا فرم آن فراتر می برد، نخست پیوستگی طبیعی تمام اجزای آن است و سپس آمیختن آنها با مظاهر طبیعت که این خانه به راستی جزئی از آن شده است. وجود آبشاری روان در دل این ساختمان نه تنها آن را شگفت انگیز و تماشایی می کند، بلکه آن را جزئی از طبیعتی می کند که این ساختمان در میان آن بنا شده است. پاره ای از منتقدان این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا آبشار از درون خانه نیز به دید می آید یا خیر؟ جواب این پرسش البته منفی است. اما معماری تا چه اندازه فقط باید در خدمت گروهی خاص و مقصودی معین باشد؟ به معماری باید به عنوان جزئی از محییط نگریست و از این لحاظ، این اثر رایت با توجه به مقصودی که بر معماری مرتبت است پاسخی بس موفقیت آمیز یافته است. اما تازه همین برون ساختمان، همین ارگانیک بودن آن، به درون ساختمان نیز تنوعی دلپذیر داده است. به جای حجمهای واضح و یکنواخت و ملال انگیز، هر گوشه درون این ساختمان داستانی جالب توجه دارد اگر چه آبشار از درون خانه دیده نمی شود، همین شکفتگی از درون که روح و معنای ارگانیک است این داستانهای جالب را پدید آورده است. ونتوری که موضوع تضاد و پیچیدگی را در معماری مطرح می سازد، بی آنکه سخنی از این اثر برجسته رایت به میان آورد، او را ساده گرا و معماریش را معماری روستایی معرفی می کند، اما خود ونتوری چه از نظر تضاد و پیچیدگی و چه از هیچ نظر دیگر در معماری نتوانسه حتی اندکی به آثار رایت نزدیک شود، و این از پاره ای جهات و در موارد متعدد از مشکلات بزرگ معمارانی است که چون ونتوری خود را از قید و بندهای مدرن رسته می بینند. بت شکنی آنها ممکن است و می تواند موجه باشد، اما در سرودن شعرِ آزادی که جانشین این تقید شود موفق نبوده اند.
    آنچه از کیفیت ارگانیک معماری رایت بر می خیزد و به ویژه در خانه آبشار وی مجسم است و برای ما حائز اهمیت بسیار، تندیس گونه بودن آن است. اگر به تعبیر تندیس گری را ترکیب حجمها و بازی فضاهای پر و خالی تعریف کنیم ، خانه آبشار به راستی تندیسی است که در فضا قد بر می افرازد، تندیسی که یکسره ساخته و پرداخته آدمی نیست، بلکه حاصل ترکیب حجمها و فضاهای طبیعی است که به صورت تخته سنگهای خشن و دست نخورده در این ترکیب جلوه گر می شود و نیز حجمهای تراشیده از بتن که صاف و صیقل خورده به نظر می رسند و بخش دیگری از ترکیب را به پدید می آورند. دو دیوار عمودی سنگی(از سنگهای طبیعی تراش خورده و بر هم نهاده شده) در واقع پیوند(rapport) این ترکیب را به وجود می آورند و مظاهر طبیعی ترکیب(سنگهای نخراشیده)و مظاهر ساخته و پرداخته آدمی(حجمها صاف بتنی) را به یکدیگر متصل می سازد . اهمیت این کیفیت تندیسگونه برای ما در این است که همین کیفیت که مدتی در معماری مدرن و از جمله به سبب سبک جهانی به فراموشی سپرده شده بود، دوباره در دهه شصت( و شاید اندکی زودتر، اگر رونشان لوکوربوزیه را ملاک قرار دهیم) از خواب زمستانی خود سر برداشت و در معماری تجلی کرد و اکنون، البته به گونه ای دیگر و به تعابیری متنوعتر، در آثار معماری معاصر ما متجلی است.

    موارد طراحی و اجرائی که رایت برای این خانه ویلایی در نظر گرفته بود می توان در هشت مورد ذیل خلاصه نمود.
    - حداقل دخالت در معماری طبیعی
    - تلفیق حجم ساختمان با محیط طبیعی به گونه ای که هر یک مکمل دیگری باشند.
    - ایجاد فضاهای خارجی بین ساختمان و محیط طبیعی
    - تلفیق فضای داخل با خارج
    - نصب پنجره های سرتاسری و از بین بردن گوشه اتاق
    - استفاده از مصالح محیط طبیعی مانند صخره ها و گیاهان چه در داخل و چه در خارج بنا
    - نمایش مصالح به همان گونه که هست، چه سنگ باشد چه چوب و یا آجر
    - استمرار نمایش مصالح از داخل به خارج بنا

    اين طرح در سال ۱۹۷۷ در نظرخواهي بهترين طرح معماري معاصر، که از سوي مجله Architecture Record انجام شد به عنوان نخست دست يافت.
    خانه آبشارکه برای "جی.ادگارد کافمن"، تاجر ثروتمند پیتسبورگی،ساخته شده،در سال 1962 به (سازمان حفاظت از جنگل و منابع طبیعی پنسیلوانیا ی غربی)اهدا گردید.در میان خانه های طراحی شده توسط"فرانک لوید رایت"، تنها خانه ی آبشار است که تغییر نیافته و حتی هنوز اثاثیه ی اصلی آن حفظ شده است.


    ( فقط تا یادم نرفته بگم که این اطلاعات رو از سایت و وبلا گ های معماری کپی کردم ولی متاسفانه چون همه کپی کار کردن نمی دونستم مطلب اصلی رو کی نوشته ، به همین خاطر از همین جا از نویسنده اصلی عذر خواهی می کنم که نتوسنتم به عنوان منبع این پست معرفیش کنم و اینکه نقشه های خانه فرانک لوید رایت رو که آماده کردم برای اولین بار هستش که در سایت معماری ایرانی قرار می گیره و کپی از هیچ سایت و وبلاگ ایرانی نیست.
    وب سایت پارسیان کد رو به همه دوستان و علاقه مندان به معماری معرفی کنید.)



    و حالا نوبت میرسه به دانلود نقشه های این مجموعه زیبا و منحصر به فرد
    کلیه نقشه های خانه آبشار به صورت اتوکدی و فایل های سه بعدی در قالب فایل سه بعدی اتوکد و تری دی مکس می باشد.
    ضمنا حدود 40 عکس با کیفیت و زیبا از این مجموعه رو همراه با یه مقاله کامل در مورد فرانک لوید رایت و خانه آبشار آماده کردم که شما می تونید به صورت رایگان اونها رو هم دانلود کنید.


    برای دانلود نقشه ، عکس و مقاله کامل در مورد فرانک لوید رایت و خانه آبشار بر روی گزینه دانلود کلیک کنید.
    پسورد کلیه فایل ها :
    www.parsiancad.ir
    نقشه های اتوکدی خانه آبشار به صورت کامل ( حجم : 3 مگابایت )
     
    دانلود ( لینک مستقیم )
    دانلود ( لینک غیر مستقیم 4Shared )


    40 عکس بسیار زیبا و با کیفیت از خانه آبشار فرانک لوید رایت ( حجم : 8.64 مگابایت )
     
    دانلود ( لینک مستقیم )
    دانلود ( لینک غیر مستقیم 4Shared )

    مقاله کامل در مورد فرانک لوید رایت ، خانه آبشار و معماری ارگانیک ( حجم : 1.73 مگابایت )
     
    دانلود ( لینک مستقیم )
    دانلود ( لینک غیر مستقیم 4Shared )

    برای دانلود از لینک های مستقیم استفاده کنید ، در صورت مشکل دار بودن لینک های مستقیم از لینک های غیر مستقیم استفاده کنید .
    پسورد کلیه فایل ها :
    www.parsiancad.ir

    موضوع: فرانك لويد رايت,باقی پروژه ها,درک و بیان معماری,معماری جهان,روش تحقیق,مقدمات,دانلود فایل های اتوکد(پلان نما و....),دانلود مقاله,دانلود پکیج(مثلا پلان ونما ومقاله و عکس و...یک اثر),دانلود عکس,مطالب جالب,عکس,پکیج,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 899
    نظرات()

    13 تصویر دیدنی از برترین طراحی ساختمانهای دانشگاهی دنیا

    این مطلب رو در دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت: 10:45 در سایت قرار داده است.

      

    589260_orig.jpg

    کالج اورستاد دانمارک

    کالج اورستاد دانمارک با طراحی جدید و رنگارنگ و شیشه ای خود به یکی از محبوبترین دانشگاههای این کشور تبدیل شده است. پره های رنگی بیرون ساختمان این دانشگاه بطور خودکار با تابش نور خورشیده حرکت کرده و طراحی داخلی این ساختمان به گونه ای است که دانشجویان به راحتی در محوطه باز و مرکزی ساختمان امکان استراحت را دارند.

     

    589248_orig.jpg



    دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور

     

    یکی از جذابترین سقفهای سبز دنیا متعلق به مدرسه هنر، طراحی و رسانه دانشگاه صنعتی نانیانگ در سنگاپور است. دیوارهای شیشه ای متعدد این ساختمان طوری تعبیه شده تا نور طبیعی محیط داخلی بنا را روشن کند. سقف چمنی دانشگاه محل ملاقات دانشجویان در اوقات فراغت است. ضمن اینکه مانند یک عایق عمل کرده و هوای داخل را خنک می‌کند.

    589258_orig.jpg

    مرکز اطلاعات، کامپیوتر و علوم هوش مصنوعی دانشگاه ام آی تی

    ساختمان زنده مرکز اطلاعات، کامپیوتر و علوم هوش مصنوعی دانشگاه ام آی تی با طراحی سورئالیست و دیوارهای غیر عادی و عجیب و غریبش یک بنای فوق العاده زیبا بوده و تمامی امکانات رفاهی از جمله امکانات تحقیقاتی، وسائل ورزشی، مرکز مراقبت از کودکان را در خود جای داده است. ضمن اینکه یک تالار کنفرانس بسیار بزرگ نیز دارد.

    589251_orig.jpg

    دپارتمان فلسفه دانشگاه نیویورک

    به گزارش مهر، با نگاه کردن به نمای بیرونی تاریخی و زیبای این ساختمان حتی فکرش را هم نمی‌کنید که این بنا دپارتمان فلسفه دانشگاه نیویورک است. راه پله های منفذ دار این بنا نور را از محیط داخل و خارج به خود جذب کرده و با انعکاس آن به نمای بیرونی با توجه به فصل و موقعیت زمانی روز رنگ بیرونی ساختمان را تغییر می‌دهد.

    589255_orig.jpg

    دانشکده هنر ویکتورین ملبورن

    دانشکده هنر مجلل و تاریخی ویکتورین ملبورن نیز دارای نمایی یکتا و زیبا بوده که در نوع خود نشان دهنده وجود خلاقیتی خاص در پشت ایده طراحی این ساختمان است.

    589266_orig.jpg

    دانشگاه آرکادیای پنسیلوانیا

    به گزارش مهر، دانشگاه آرکادیا در پنسیلوانیای آمریکا که در سال 1893 ساخته شده در مقایسه با بسیاری از طراحیهای مدرن ساختمانی یکی از زیباترین معماریهای سنتی را دارد و به نظر می‌رسد در پس دیوارهای بلند و تونلهای زیر زمینی اش که مختص ارتباط داخل و خارج دانشگاه بوده پیغامهای رمزآلودی را به بیننده منتقل می‌کند.

    589263_orig.jpg

    کالج Miami-Dade

    کالج Miami-Dade در قسمت مرکزی میامی آمریکا به یکی از مراکز جذاب دیدنی شهر تبدیل شده و با وجود شیشه های متعدد در دور تا دور ساختمان به یکی درخشنده ترین مکانهای دانشگاهی دنیا است. طراحی کامل این برج شیشه ای و آلومینیومی قرار است تا سال 2012 کامل شود.

    589246_orig.jpg

    دانشکده 
    هنر مریلند

    دانشکده هنر مریلند مدتهاست که به داشتن ترکیبی از ساختمانهای الکتریکی معروف است. ساختمان محدب شکل این ساختمان مرکز تئاتر، گالری ها، کافه، استودیوهای هنری و خوابگاه دانشجویان است.

    589261_orig.jpg

    کالج معاصر متزو در هلند

    کالج معاصر متزوی هلند که در شرق این کشور واقع شده دارای ساختمانی هرمی شکل است که فضای بیرونی آن متشکل از تعداد زیادی باغ و فضای سبز است که به منظور زمین ورزش دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    589253_orig.jpg

    دانشگاه هنینگ لارسن در دانمارک

    دانشگاه هنینگ لارسن واقع در دانمارک به دلیل داشتن فضایی باز به شکل یک مثلث بزرگ در امتداد رودخانه بنا شده است. صفحات بزرگ خارجی نمای ساختمان اجازه ورود نور به داخل ساختمان را می‌دهد.

    589247_orig.jpg

    سالن کنفرانس دانشگاه ناپیر

    سالن تئاتر دانشگاه ناپیر به دوچرخه تخم مرغی شکل معروف است. یک ضلع این بنای بیضی شکل تماما از شیشه ساخته شده است.

    589256_orig.jpg

    دانشگاه کپنهاگ

    خوابگاه دانشجویی بیکوبن دانشگاه کپنهاگ شبیه به هیچ خوابگاه دیگری نبوده و با قطعات فلزی، شیشه ای و پرتقالی رنگ چوبی خود به یک بنای بی نظیر تبدیل شده است. اتاقها و محوطه بیرونی این دانشگاه توسط یک دهلیز کوچک و مخوف به هم راه دارند.

    589250_orig.jpg

    دانشگاه ناتینگهام

    پردیس جوبیلی در دانشگاه ناتینگهام مدتها پیش یک کارخانه دوچرخه سازی بوده اما در حال حاضر به یک پارک علمی با ظرفیت 2500 دانشجو تبدیل شده است. ساختمانهای چوبی، استیل و شیشه ای این بنا در حاشیه دریاچه ای دست ساز و آرام واقع شده و درختهایی که بطور ردیفی در حاشیه این دریاچه کاشته شدند محل پیاده روی دانشجویان است. از قابل توجه ترین ساختمانها در این پردیس می‌توان به مرکز منابع آموزشی دایره شکل و سالنهای کنفرانس مخروطی شکل آن اشاره کرد.

    موضوع: معماری جهان,روش تحقیق,مطالب جالب,عکس,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 468
    نظرات()

    معماری چیست؟

    این مطلب رو در دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت: 9:28 در سایت قرار داده است.

    واژه "معماری" در زبان عربی از ریشه "عمر" به معنای عمران ،آبادي و آباداني است. اما كلمه معماری (Architecture) ریشه در واژه یونانیArchitektonike دارد که به معنای ساختن ویژه است؛ ساختنی که هدایت شده و همراه با آرخه باشد. آرخه نيز (Arkhe) از فعل آرخین (Arkhin) به معنای هدایت کردن و اداره کردن است.
    اگر سری به لغت نامه های مختلف، اعم از فارسی و انگلیسی بزنیم می توانيم تعریف های مختلفي در ارتباط با معماری پیدا كنيم. براي مثال، در لغت نامه دهخدا اين تعاريف برای معماری آمده است: بنایی و علم بنایی و شغل معمار/ عمل و شغل معماری/ آبادانی و آباد سازی. 
    همچنین، در دوره‌های مختلف تعریف‌های متفاوتی در این زمینه ارایه شده است. براي نمونه، فرانک لوید رایت، معمار نامدار اوایل قرن بیستم و یکی از پیشگامان معماری مدرن در این باره می‌گوید:"معماری عصاره زندگی است و به عبارتي، زندگی را شکل می‌دهد. معماری، حقیقی‌ترین روش ثبت زندگی در دنیای گذشته، امروز و آینده است. یا در تعریف دیگری از لوکوربوزیه، یکی دیگر از پیشگامان معماری مدرن داریم: "معماری بازی با اشیا است در زیر نور."
    اما آنچه اهمیت دارد این است که این تعریف های متفاوت در برخي ریشه ها دارای وجه مشترک هستند بطور کلی اين تعاريف را می توان در سه گروه اصلی دسته بندی کرد:" معماری به عنوان یک پروسه، معماری به عنوان یک حرفه و در نهايت، معماری به عنوان یک سند.
    معماری به عنوان یک پروسه 
    در این دسته بندی، معماری فعالیتی است در زمینه طراحی، بنا کردن بنا و دیگر ساختارهای فیزیکی که توسط یک فرد و یا افرادی برای ایجاد سرپناه انجام می شود.
    در اینپروسه، خلاقیت و نوآوری نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، همانگونه که لوکوربوزیه مي‌گويد: "... اینکه معماری در لحظهای از خلاقیت بوجود می آید، یک حقیقت انکار ناپذیر است."
    همچنین، طراحی معماری می‌تواند در ابعاد بسیار وسیع باشد، مانند اینکه ساختمان چگونه با محیط اطراف می‌آمیزد و یا اینکه در مقیاس کوچک باشد، اینکه ساختارهای جزیی طراحی چگونه می‌تواند در طرح شکل گیرد. بطور کلی، معماری در این گروه، طراحی برای هر گونه سیستم است. 
    معماری به عنوان یک حرفه 
    در این گروه تعاريف، معماری نقشی است که افراد به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات مي‌پذيرند. همانگونه که در لغت‌نامه دهخدا نیز دیدیم و از آن به عنوان بنایی، علم بنایی و شغل معمار یاد شده است.
    معماری به عنوان یک سند
    در این دسته بندی، معماری مبتنی بر طراحی‌ها و اسنادی است که بيان کننده ساختار و رفتار یک ساختمان و یا هر نوع سیستم ساخته شده است. 
    به عنوان مثال می‌توان به آثار معماری اشاره کرد که سمبل‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یک کشور شناخته می‌شوند. ساختمان‌هایی مانند تخت جمشید و اهرام ثلاثه مصر از اين نوع آثارمحسوب مي‌شوند. آثاری که پیوند دهنده

    موضوع: معماری جهان,روش تحقیق,اصول / مفاهیم / قواعد معماری و اجزا ان,
    برچسب ها : ,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 459
    نظرات()

    پکیج تخت جمشید برای دانلود - عکس ، مقاله ، سه بعدی

    این مطلب رو در دوشنبه 23 شهريور 1388 ساعت: 7:9 در سایت قرار داده است.

    تخت جمشيد، که ايرانيان  پارسه و يونانيان پرسپوليس ميخواندندش، نه يک پايتخت سياسی بلکه کانون ملی و نماد يکپارچگی شاهنشاهی نوپای هخامنشی بود. آنچه بنيانگذار تخت جمشيد، داريوش بزرگ در نظر داشت، دولتی بود که در سايه اقتدار آن اقوام گوناگون با خصوصيات فرهنگی و سنتهای خاص خود و با حفظ زبان و مذهب و آئينهای خود  به آرامش در کنار يکديگر زندگی توانستند کرد.
    اصولی که بر پايه آنها شاهنشاهی ايران 2564 سال پيش بدست کورش کبير بنيان نهاده شد، دگربار در سنگ نبشته ای از داريوش متجلی ميشود:
      " من، داريوش شاه، ناتوانان را پشتيبان هستم و اجازه نخواهم داد که توانمندان به آنان بيداد روا دارند. ...ای مردم، به اراده اهورامزدا من، داريوش، از شما ميخواهم که ناتوانان را پشتيبان باشيد و در برابر توانمندان و توانگران بيدادگر بايستيد."
    روح اغماض، تسامح، دادگری و انساندوستی در دولتی که به رسالت اخلاقی خود نيک آگاه بود و خود پرچمدار اين آرمانها بود، ميبايست در معماری و هنر آن نيز بازتاب ميافت. مظهر اقتدار و عظمت شاهنشاهی ايران تخت جمشيد بود و هنر آن اقوام و نژادهای گوناگون ، از ليبی و اتيوپی و مصر تا هندوستان، از رودخانه دانوب تا رود سند، از کوهستانهای قفقاز تا دشتهای آسيای ميانه و از درياچه آرال تا خليج فارس،همه را اطمينان بخش اين نکته بود که صرفنظر از نژاد، مذهب، رنگ پوست و زبان، اعضا برابر يک جامعه بزرگند.
    داريوش معماران و هنرمندان را از چهارگوشه شاهنشاهی پهناورش گرد آورد تا با مصالح و فنون خاص خود و طرح ريزی و اجرای ايرانی بناهايی بيافرينند که تا آنزمان در جهان همتايی نداشتند و از نظر مقياس و شکوهمندی و نيز ابداع فنون نوين معماری و ظرافت به کمال رسيده شان در زمره عجايب دوران باستان بشمار ميروند.

    این مقاله قسمت بسیار کوچکی از هزاران مقاله ای است که درباره تخت جمشید و بزرگی اون نوشته شده است.

     

    پکیج مطالب تخصصی در مورد تخت جمشید
    اولین مجموعه شامل سه مطلب تخصصی در مورد تخت جمشید و معماری هخامنشیان می باشد.
    مطالب موجود در پکیج اول
    معرفی بنای تخت جمشید
    معماری هخامنشیان در بناهای تخت جمشید و پاسارگاد
    دانستنی های تخت جمشید ( آنچه که شما باید در مورد تخت جمشید بدانید )

    پکیج عکس های سه بعدی تخت جمشید
    دومین فایل فایل مجموعه 130 عکس سه بعدی از محوطه تخت جمشید هستش که دربار ، کاخها و محوطه تخت حمشید رو به طرز بسیار زیبایی بازسازی کردن و کلا بیشتر قسمت های این مجموعه رو اون طوری که بوده به شکل سه بعدی در آوردن.

    پکیج عکس های تخت جمشید
    سومین فایل هم مجموعه 110 عکس از تخت جمشید و محوطه اون هستش که توسط عکاسان حرفه ای عکس برداری شده که عظمت این بنا رو به رخ جهانیان میکشونه.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    برای دانلود کلیه پکیج ها به صورت یکجا بر روی گزینه دانلود کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه Download Now رو بزنید.
    حجم : 16 مگابایت
    دانلود ( لینک مستقیم )

     
    دانلود (لینک غیر مستقیم 4Shared)

    لینک کمکی :
    دانلود (لینک غیر مستقیم MediaFre)
    دانلود (لینک غیر مستقیم 2Shared)

    ---------------------------------------------------------------------------------

    برای دانلود پکیج مطالب تخصصی در مورد تخت جمشید بر روی گزینه دانلود کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه Download Now رو بزنید.
    حجم : 800 کیلوبایت
    دانلود ( لینک مستقیم )
     
    دانلود (لینک غیر مستقیم 4Shared)
     
    لینک کمکی :
    دانلود (لینک غیر مستقیم MediaFre)
    دانلود (لینک غیر مستقیم 2Shared)

    ---------------------------------------------------------------------------------

    برای دانلود پکیج عکس های سه بعدی تخت جمشید بر روی گزینه دانلود کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه Download Now رو بزنید.
    حجم : 7.34 مگابایت
    دانلود ( لینک مستقیم )
     
    دانلود (لینک غیر مستقیم 4Shared)
     
    لینک کمکی :
    دانلود (لینک غیر مستقیم MediaFre)
    دانلود (لینک غیر مستقیم 2Shared)

    ---------------------------------------------------------------------------------

    برای دانلود پکیج عکس های تخت جمشید بر روی گزینه دانلود کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه Download Now رو بزنید.
    حجم : 8.28 مگابایت
    دانلود ( لینک مستقیم )
     
    دانلود (لینک غیر مستقیم 4Shared)
     
    لینک کمکی :
    دانلود (لینک غیر مستقیم MediaFre)
    دانلود (لینک غیر مستقیم 2Shared)

    ---------------------------------------------------------------------------------

    توجه:
    توصیه می شود از لینک های غیر مستقیم 4Shared برای دانلود استفاده کنید.
    در صورت خراب بودن لینک 4Shared از لینک های کمکی استفاده کنید.


    به نظرتون این مطالبی که امروز واسه دانلود گذاشتم چه طور بود ؟ در قسمت نظرات بگید!!! ( البته اگه … )

    .

    موضوع: دروس طرح 1/2/3/4/5,باقی پروژه ها,درک و بیان معماری,اتوکد,معماری جهان,روش تحقیق,مقدمات,کتاب,دانلود فایل های اتوکد(پلان نما و....),دانلود مقاله,دانلود پکیج(مثلا پلان ونما ومقاله و عکس و...یک اثر),دانلود عکس,مطالب جالب,عکس,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 690
    نظرات()
    کلیه حقوق مادی و معنوی نزد (( دانشجویان معماری دانشگاه آزاد بوشهر )) محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب پیگرد قانونی دارد.
    طراحی از آواسایت ترجمه از قالب گراف

    nohtani, نهتانی , nohtany ,