close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
متفرقه
بشتن
طبیب محمد صدیقی درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی
♣کارشناس گیاهان دارویی بیش از 50 سال تجربه♣
کاملترین مجموعه گیاهان دارویی در منطقه
🌺 ترک اعتیاد به روش سنتی به کمک عرقیات گیاهی
🌺 درمان انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی
🌺 درمان بیماریهای عصبی و مغزی
🌺 درمان بیماریهای خونی و قلبی
🌺 درمان بیماریهای پوست و مو
🌺 درمان بیماریهای مفصلی و استخوانی و عضلانی
🌺 درمان انواع بیماری زنان ( اختلالات قاعدگی ، داروی زاچی، حاملگی،  جلوگیری از حامگی، رحم و....) 
🌺 درمان بیماری دهان و دندان
🌺 درمان بیماریهای دستگاه تناسلی
🌺 درمان لاغری و چاقی با داروهای ترکیبی
🌺 درمان سنگ کلیه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
طبیب محمد صدیقی درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی
ߌترک اعتیاد به روش سنتی به کمک عرقیات گیاهی
ߌدرمان انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی
ߌدرمان بیماریهای عصبی و مغزی
ߌدرمان بیماریهای خونی و قلبی
ߌدرمان بیماریهای پوست و مو
ߌدرمان بیماریهای مفصلی و استخوانی و عضلانی
ߌدرمان انواع بیماری زنان ( اختلالات قاعدگی ، داروی زاچی، حاملگی،  جلوگیری از حامگی، رحم و....) 
ߌدرمان بیماری دهان و دندان
ߌدرمان بیماریهای دستگاه تناسلی
ߌدرمان لاغری و چاقی با داروهای ترکیبی
 ߌدرمان سنگ کلیه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ایا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
♣کارشناس گیاهان دارویی بیش از 50 سال تجربه♣
کاملترین مجموعه گیاهان دارویی در منطقه

متفرقه

متفرقه

متفرقه
متفرقه
آموزش و کدنویسی فایل های گرافیک وردپرس گالری عکس قالب سایت
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
  • جزوه معماری جهان
  • هنر معماری و آثار به جای مانده از معماران مصر باستان
  • معماری بناها و کاخهای پادشاهی کهن مصر باستان
  • هنر معماری معابد مصریان باستان
  • بافت قدیم بوشهر
  • دکتر عشرتی(سؤال یک معلم معماری از خودش )
  • دانلود رایگان کتاب آموزشی اسکچاپ به زبان فارسی، نوشته سعید غفاری
  • دانلود نرم افزار Google Sketchup 8
  • محل تبلیغات شما

    بافت قدیم بوشهر

    این مطلب رو در سه شنبه 18 مهر 1391 ساعت: 6:4 در سایت قرار داده است.

    هنر معماري در ايران به بيش از 6000 سال پيش باز مي گردد . در تمامي بناهاي ايران اعم از كلبه هاي روستايي و قهوه خانه تا پلهاي عظيم و با هيبت ، سادگي و وقار همراه با زينت خاص به چشم مي خورد . تعدادي آثار معماري ايران مذهبي بوده و در انواع آنها هم از نظر سمبوليك و هم از نظر مادي ارتباط ميان عالم مادي و عالم معني وجود دارد الهام از طبيعت و برقراري پيوند با نيروهاي آسماني به معماري ايران يگانگي و تداوم بخشيده است .

    بيشتر بناهاي ايران از لحاظ طرح و حجم ساده بوده و در روح آدمي آرامش و اطمينان القا مي كند . استان بوشهر كه در جنوب غربي ايران واقع شده است با مساحتي در حدود 2316756 متـر مربع حدود 4/1 درصد كل مساحت كشور را به خود اختصاص داده است . بندر بوشهر مركز اين استان داراي يكي از منحصر به فردترين و زيبا ترين بافت مسكوني ايران است كه از مناظر ديدني و توريستي جذاب به حساب مي آيد .

    مساحت بافت قديم بوشهر در حدود 000/530 مترمربع است كه در چهار محله قديمي دهدشتي ، بهبهاني ، شنبدي و كوتي گسترش يافته است . اوج شكوفايي بافت مربوط به دوره قاجاريه زماني كه بوشهر دروازه ورود ملل مختلف به ايران به شمار مي رفت بوده است . كهنگي و رنگ كهربايي ساختمانهاي بافت تاريخي بيش از صد سال را تداعي مي كند .

    خانه سازي و ايجاد مسكن از نيازهاي اوليه بشر بوده است و انسان در هر عصري كوشيده تا اين نياز خود را به بهترين نحوه مرتفع گرداند . شرايط اقليمي ، مسايل فرهنگي ، خصوصاً مذهب در شكل گيري آن موثر بوده است . معماري قديم بوشهر نيز از اين قاعده مستثني نيست . آب و هواي گرم و مرطوب مهمترين عامل شكل گيري معماري خانه هاست .

    جهت گيري كلي بافت بناها با توجه به وزش باد مناسب (باد شمال) صورت گرفته است . مجموعاً مي توان سه نمونه بافت متراكم ، نيمه متراكم و باز را در بنادر مشاهده كرد .

    بوشهر بافتي كاملاً متراكم دارد . نياز و دسترسي به ساحل و محدود بودن اراضي دماغه شبه جزيره به دريا منجر به شكل گيري بافتي متراكم با مسيرهاي باريك شده است .

    خانهاي بوشهر كلاً درونگرا هستند يعني حياط در مركز و توسط اتاقها احاطه شده است . در اين نوع خانه ها امكان ديد به داخل ساختمان مسدود است به همين خاطر ورودي داراي دروازه است كه دروازه پيوند بين بيرون و درون ساختمان است . مدل هشتي يا دروازه رابط قسمت بيروني به اندورني است . اين گذرگاه كه حدود 3*3 متر است به سبب جلوگيري از چشم انداز مستقيم به دورن حياط محوطه خانه مي شود .

    در بافت متراكم بوشهر خانه ها در ارتفاع گسترش يافته و در دو تا سه طبقه ساخته شده اند به ندرت نيز خانه هاي چهار طبقه چون عمارت دهدشتي ديده مي شود .

    از آنجا كه تراكم زياد خانه ها و كوچه هاي باريك امكان عبور جريان هوا و گذر آن به داخل خانه ها را ميسر نمي ساخته است و با توجه به گرما و رطوبت زياد در اين شهر با ايجاد روزنهاي متعدد در قسمت بيروني خانه ، اتصال اين روزنها با حياط مسيري مناسب براي كوران هوا در نظر گرفته شده است . بدين منظور اتاقهايي در انواع سه دري ، چهـار دري ، پنـج دري  ، شش دري ، هفت دري ، هـشت دري ، ده دري و 16 دري ساخته اند ، كه اتاقها در دو طرف روبروي هم داراي روزنه است . كه به اين طريق خانه ها كه به طرف ساحل است خنكي مناسب درون آنها راه مي يابد .

    بعلت گسترش در ارتفاع ، پلكان در خانه هاي بوشهر نقش ويژه اي دارد گاهي از چهار گوشه ساختمان پلكانها به پشت بام منتهي مي شود . در بيشتر موارد پلكان طبقه هم كف و طبقه اول داخل طارمه مياني قرار دارد . معمولاً در بالاي پله هاي هم كف نورگيرهايي براي زير زمين تعبيه شده است .

    پشت بام محلي مناسب براي خوابيدن در شبهاي تابستان بوده است كه اتاقي كوچك نيز براي قرار دادن وسايل خواب در بامها تعبيه مي شده كه «سرپله» ناميده مي شود .

    بامها داراي حصاري است كه با گچ اندود شده اين حصارها ممكن است كاملاً بسته باشد يا بين آنها فواصلي است با نرده هاي چوبي بنام فسيل يا نرده هاي فلزي عمودي پوشانيده شده است . اتاقها ، بر مبناي سازماندهي كل فضاها و تقسيم آن به فضاهاي تابستان نشين و زمستان نشين ،شكل گرفته است . ارتفاع دادن به خانه ، جهت رسيدن به مسير حركت بادهاي مناسب سبب شده است كه اغلب اتاقهاي تابستان نشين در طبقات بالا و اتاقهاي زمستان نشين در طبقه هم كف يا كمي پايين تر از سطح حياط قرار گيرند . اتاق زمستاني داراي تعداد كمي در ، گاهي يك در و از چند طرف بسته است . بر عكس اتاقهاي تابستاني كه در جبهه هاي مختلف آن در و پنجره قرار دارد .

    سردر اتاقها به شكل شمشه است كه هلاليهائي با شيشه رنگي بكار رفته است كه داراي گره زيبا است . كاربرد شيشه هاي الوان قرمز ، كبود ، نارنجي ، سبز و زرد زيبايي خاصي به اتاقها بخشيده است . يكي از تفاوتهاي سردر خانه هاي بوشهر با مناطق ديگر روزني در بالاي در مي باشد كه هم به عنوان نور گير و هم به عنوان هواكش مي كند .

    آب انبار از عناصر جدا نشدني خانه هاي قديم است . كمبود آب شرب در بوشهر معماران را به فكر ساختن آب انبار انداخته است . در زمستانها آب انبار از طريق ناوداني از پشت بام به آب انبار هدايت مي شود و جهت مصارف تابستاني ذخيره مي گردد . آب انبار ممكن است در گوشه اي از حياط و زير يك اتاق يا يك طارمه و يا در وسط حياط نمايان شود .

    طارمه يكي از عناصر ديگر ساختمان است. طارمه فضايي است كه جلو اتاقها قرار دارد و از يك يا چند طرف باز است . طارمه به عنوان نشيمن موقت فصلي كاربرد دارد همچنين دالان و ارتباط دهنده فضاها نيز مي باشد . از عناصر ديگر خاص خانه هاي بوشهر كه هم در نماي داخلي و هم در نماي خارجي آن به چشم مي خورد ، شناشيل ها هستند كه مي توان از آنها به عنوان مكاني براي استفاده از نسيم و وزش بادهاي مطبوع و همچنين نظر به ساحل زيباي خليج فارس نام برد . شناشيل در طبقات فوقاني و به خصوص در خانه هايي با بيش از يك جبهه به عنوان فضاي ارتباط دهنده مي باشند . اين شناشيل ها كه به صورت پيش آمدگي هايي در جلوه باز شوهاي متعدد اتاقها با عرض حدود يك متر مشاهده مي شود ، گاهي سقف دارد گاهي در روي سقف هستند .

    وجود كركره هاي چوبي در جلوي درها ، با شيب خاص آنها از نفوذ مستقيم آفتاب به درون اتـاق جلـوگيـري مي كند و عدم ارتباط بصري از بيرون به داخل اتاقها را ميسر مي سازد .

     

     

     

    مصالح ساختماني

     

    مصالح موجود در هر منطقه در شكل گيري خانه هاي آن منطقه تاثير دارد . در بوشهر كه كنار ساحل دريا قرار دارد . عمده ترين مصالح ساختماني سنگهاي اسفنجي است كه از ساحل كنده مي شود اين سنگها حاصل مرجانهاي دريايي ، فسيلها و گوش ماهي ها و استخوان ماهي هاست كه به صورت رسوب در ساحل تشكيل شده اند . اين سنگ ها به «تسك» معروفند فوق العاده مقاوم و داراي منفذ هستند كه در برابر گرما و رطوبت مقاومت زيادي دارند . ملاط نيز از گچ ساروج است . براي ساخت انباري ، آب انبار و پي خانه ها از ساروج و طبقات فوقاني استفاده كردند . پوشش سقف از چوب صندل «چندل» است كه نيز تيرپوش شده اين چوبها قبلاً از كشور هند وارد مي شده اند . روي چندلها حصيرهاي بوريا به كار رفته است كه روي آن را نيز با كاه گل اندود كرده اند .

    از زيباترين قسمت خانه ها در و پنجره هستند كه از جنس چوب ساروج مي باشند . اين درها به صورت نيم در يا باز شو كامل ، دولنگه هستند و داراي حلال در بالا مي باشند كه گره چيني هاي زيبا به كار رفته است و با اشكال حيوانات و گياهان كنده كاري شده است. آنچه در اين مجموعه آمد خلاصه كوتاهي است از خصوصيات معماري بافت قديم بوشهر كه همين خصوصيات نماي شهر بوشهر را از ساير شهرهاي كشور عزيزمان جدا مي سازد . كوچه هاي پر پيچ و خم با ديوارهاي بلند خانه ها ، درهاي متعدد چوبي با نقش و نگارهاي زيبا و شيشه هاي رنگي ، خانه هاي قديمي كاهي رنگ ، بيننده را به آرامش و تعمق دعوت مي كند و انشاء الله در آينده محل اقامت و منظر جهانگردان و ايرانگردان خواهد بود .


    منابع مورد استفاده :

     

    - معماريـان غلامحسين ، نگاهي به معماري مسكوني ايران ، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ، تهران : 1373

     

    - تحليل و نگاهي به بافت قديم بوشهر - گروه مهندسي عمران - فراز غلام زاده

     

     

    - تحقيقات محلي و مدارك موجود در كتابخانه اداره ميراث فرهنگي استان بوشهر

    موضوع: باقی پروژه ها,درک و بیان معماری,روش تحقیق,تنظیم شرایط محیطی,متفرقه,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 432
    نظرات()

    آموزش فارسی نویسی در محیط اتوکد توسط نرم افزار کاتب ( بهمراه فونت های کامل )ا

    این مطلب رو در دوشنبه 4 مهر 1390 ساعت: 6:23 در سایت قرار داده است.

    فارسی نویس کاتب محبوب ترین برنامه فارسی نویسی در بین تمام کسانی هستش که اتوکد سرو کار دارند ( بخصوص مهندسین معماری ، عمران ، برق و تاسیسات )
    از ویژگی های بسیار عالی این نرم افزار نسبت به نرم افزار های مشابه همخوان بودن آن با تمام ورژن های های اتوکد می باشد که همین امر باعث محبوبیت این نرم افزار فارسی نویسی در بین کاربران اتوکد گردیده است

    http://www.farsicad.com/wp-content/uploads/2011/08/Kateb.jpg

    برای دانلود آموزش نرم افزار کاتب و همچنین فونت های این مجموعه بر روی دکمه دانلود کلیک کنید.
    نام فایل : آموزش فارسی نویسی در محیط اتوکد توسط نرم افزار کاتب
    حجم : 1.72 مگابایت
    دانلود ( لینک مستقیم )

    کافیه روی این لینک کلید کنید و اگه نشد این لینک رو توی به جای ادرس وب سایت ما کپی پیس کنید یا توی یه پنجره دیگه این کار کنید

    http://www.farsicad.com/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=19
    رمز عبور : www.parsiancad.ir



    نام فایل : مجموعه فونت های کاتب برای نرم افزار اتوکد ( تمامی ورژن ها )
    حجم : 319 کیلوبایت
    دانلود ( لینک مستقیم )

    کافیه روی این لینک کلید کنید و اگه نشد این لینک رو توی به جای ادرس وب سایت ما کپی پیس کنید یا توی یه پنجره دیگه این کار کنید

    http://www.farsicad.com/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=20
    رمز عبور : www.parsiancad.ir

    موضوع: اتوکد,اتوکد,کتاب,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,متفرقه,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 709
    نظرات()

    حجم سازی و داشتن ایده

    این مطلب رو در یکشنبه 20 شهريور 1390 ساعت: 7:40 در سایت قرار داده است.

    حجم سازی و داشتن ایده

    دانشجویان دانشگاه بوشهر میتوانند با تماس با من فایل رو دریافت کنند

    دانلود ( لینک مستقیم )

    موضوع: اتوکد,باقی پروژه ها,درک و بیان معماری,اتوکد,دانلود فایل های اتوکد(پلان نما و....),مطالب جالب,مطالب متفرقه مرتبط با معماری,متفرقه,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 713
    نظرات()

    عکس های فوق العاده زیبا معماری برای ایده گرفتن

    این مطلب رو در یکشنبه 20 شهريور 1390 ساعت: 7:17 در سایت قرار داده است.

     از یک ایده خلاق و نو که طراحش این اتر رو خانه حلزونی نامیده و بیشتر طراحی داخلی و خارجی این بنا هم شبیه اندام حلزون هستش.
     
    دانلود ( لینک  مستقیم ) 
     
    دانلود ( لینک غیر مستقیم )

    موضوع: دانلود عکس,مطالب جالب,عکس,متفرقه,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 646
    نظرات()

    عکس های فوق العاده زیبا ( مخصوص بک گراند ویندوز معماران ) -

    این مطلب رو در یکشنبه 20 شهريور 1390 ساعت: 7:9 در سایت قرار داده است.

    قتی که با کامپیوتر کار می کنید چقدر با عکس صفحه دسکتاپ اون ور می رید ؟
    اصلا دوس دارید که عکس های صفحه دسکتاپتون به رشته شخصیتون مرتبط باشه و از دیدن اونها لذت ببرید.
    خودم همیشه دنبال جدیدترین بک گراندها برای صفحه دسکتاپم هستم و عادت دارم که هر چند ساعت یک بار عکس بک گراند ویندوز رو عوض کنم ( شاید یکی از شما ها هم مثل من باشید )
    اما عکس از رشته تحصیلی خود آدم یه لذت دیگه ای داره به همین خاطر امروز یه مجموعه والپیپر محشر از ساختمان ها و مکان های دیدنی دنیا رو آماده کردم که دانلود کنید.
     
    این مجموعه شامل 40 عکس بسیار زیبا می باشد که نمونه های اون رو می تونید در عکس بالا ملاحضه کنید.

    برای دانلود مجموعه 40 عکس پس زمینه مخصوص معماران بر روی گزینه دانلود کلیک کنید.


    حجم : 20 مگابایت 


    دانلود ( لینک مستقیم )

    دانلود ( لینک غیر مستقیم )
    در صورت خراب بودن لینک مستقیم از لینک غیر مستقیم 4Shared استفاده کنید.

    موضوع: دانلود عکس,مطالب جالب,متفرقه,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 652
    نظرات()

    ایمیل دریافتی از طرف دکتر عشرتی

    این مطلب رو در سه شنبه 15 شهريور 1390 ساعت: 4:11 در سایت قرار داده است.

    International Survey on Museum Storage (ICCROM-UNESCO)

    ICCROM and UNESCO need your help to collect up-to-date information on the situation of museum storage worldwide! Take 10 minutes to answer this survey: http://museumstoragefarsi.questionpro.com and you could win a one-year subscription to UNESCO's MUSEUM International museum. Spread the word to all your colleagues who work in museums!


    موضوع: تحقیق بین المللی درباره انبار موزه ها- کار مشترک ایکروم و یونسکو
    موسسه بین المللی ایکروم و یونسکو نیاز به کمک شما برای جمع آوری اطلاعات درباره وضعیت انبار موزه ها در نقاط مختلف دنیا دارد. شما می توانید ده دقیقه از زمان خود را برای پر کردن این پرسشنامه اختصاص دهید
    http://museumstoragefarsi.questionpro.com

    و از این طریق در قرعه کشی یک سال اشتراک رایگان نشریه بین المللی موزه یونسکو شرکت کنید. این پیام را با ارسال به همکاران خود که در زمینه موزه ها در نقاط مختلف دنیا کار می کنند، منتشر نمایید

     

    موضوع: دکتر عشرتی,مطالب جالب,متفرقه,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 321
    نظرات()

    چرا و چگونه یک معمار ایرانی کم میآورد؟

    این مطلب رو در دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت: 10:51 در سایت قرار داده است.

    یکی از اصلیترین و مهمترین وظایف صفحه معماری، <زمینی کردن> اصول زیباییشناختی معماری است. اساسا، ما در پی آنیم که سادهترین مخاطب معمار هم بداند و بتواند استدلال کند که چه ساختمانی زیباست و کارکرددار و کدام یک نیست.

     

    جماعت غیرمعمار که کارفرمایان ومشتریهای معماران هستند، باید <سلیقه معماری> داشته باشند. نیایند از معمار بخواهند که در تهران برایشان خانهای بسازد با سرستونهای هخامنشی و آشپزخانه ایتالیایی و باغ ژاپنی و...! کارفرمایان معماری باید بدانند که معماری هم یک تخصص است و معمار موظف نیست سلیقه غیرمعمارانه مخاطب را تحمل و تبدیل به نقشه کند. معمار مکلف است نیازهای معقول کارکردی مخاطب را پاسخ بگوید.

    بگذریم که در مواردی، شاید در بسیاری موارد، مشتری یا کارفرما حتی نمیداند و نمیتواند نیازهای خود را درست تعریف کند و معمار باید <نیازهای کارفرما را تعریف کند.> علیایحال، ارتقای سطح سلیقه معماری در جامعه یکی از اصلیترین وظایف رسانههای تخصصی است.

    از شاخصترین روشهای این امر، اشاعه <نقد معماری> است که با تاسف فراوان، جایش در نشریات تخصصی ما بسیار خالی است. ما از اولین <صفحه معماری> دنبال این فرصت بودیم. ولی نشد که بپردازیم به این موضوع مهم. نوشتهای که از دکتر فرخ باور دستمان رسید، از طریق انجمن مفاخر معماری ایران، دوباره این نیاز مبرم را برجسته کرد. نوشته کوتاه دکتر باور را، بیهیچ دخل و تصرفی حتی در نقطهگذاریهایش، بهعنوان فتح بابی در این موضوع با هم میخوانیم. فقط باید کمی صبور باشیم و دلمان را کوچک نشماریم. دلمان دریا باشد و ذهنمان پاک، تا <نقد معماری> راه بیفتد.

    لطفا تشریف ببرید به کافیشاپ، فارسیاش چی میشه؟ قهوهخونه باغ فردوس. معماری خوب و دلبازی داره. خواهید دید. اما توش که میری یک طوری دلت مضطرب میشه.

    آروم نمیگیره. یک چیزی جا میافته. سقف مربعمستطیل روی چهار تا پایه گرد اجازه داده دور تا دور این فضا با شیشه و جدا از اسکلت آهنی بسته بشه. شیشهها هم بدون قاب عمودی، با چسب آکواریوم به هم چسبونده شدن. بنابراین، دید از هر دو جهت بسیار کامل و شفاف. مثل بورس. مثل بانک. مثل دم و دستگاه. مثل اخلاق آدمهاش. کف از روی زمین با چند پله بلند شده، فضای داخلی از سه طرف کاملا شیشهای و از یک طرف پیشخوان که آن هم یک پله بالاتر میرود. پیشخوان از تختههای پهن افقی و جدا از هم. سقف هم از تختههای پهن و جدا از هم.

    از ورودی به پیشخوان. رنگ تختهها روشن به میانه، قهوهای. تا اینجایش خوب است و میشه گفت اقتباس خوبی است که جای شکر دارد. اما از همینجا به بعد معمار کم میآورد. او کیست مهم نیست و دنبالش هم نباشیم. به خود مطلب توجه کنیم. شاید معمار دوست جونجونیمون بود و شرمنده شویم. شاید رقیبی باشه که از نقد کردنش کیف کنیم و چاشنیاش رو زیاد کنیم. اینجا رو حسابی کم میاره و نتیجه اینکه، فضا معلق میمونه. ازش کیف نمیکنی.

    جذبت میکنه ولی دچار بلاتکلیفی میشی. بعد که به سطح منطق و استدلال معمارانه میرسه آزاردهنده میشه و حتی میتونی بگی اگه این کار رو نمیکرد و هر کار دیگهای میکرد اما تمامش میکرد بهتر از این بود که تو رو وسط زمین و هوا ول کنه. اول اینکه رنگ کف بسیار دلگیر و بیهیچی است. با این معماری مثلا مدرن باید تا آخرش میرفت.

    رنگ کف به جای قهوهای رنگورو رفتهای که به نظر خاکگرفته و از چوبها کمرنگتر ولی توی همون خانواده هست، باید رنگی میشد قوی و از خانوادهای دیگر که تختهچوبها رو برجسته میکرد. مثلا یک رنگ آبی میانه به لاجوردی. آنوقت این چهار ستونی که به رنگ سبز تیرهای که به خاکستری میزنه رو به رنگ گوجهفرنگی، عنابی درمیآورد.

    شیشهها قاب عمودی که نداره، لازم بود که قاب افقی هم نداشته باشه. کف به شیشه میخورد و نه به یک عنصر سوم یا چهارم. چون بین کف و قاب شیشه یک نوار سنگریزه هم وجود داره. نه. چندان کمکی به خوشایند شدن فضا و ترکیب اجزا و عناصرش نمیکنه. کف باید مستقیم، با ریگ یا بدون ریگ، به شیشه میخورد و سقف چوبی هم بدون دیده شدن قاب پنجره مستقیم به شیشه میخورد. اگر هدف آوردن بیرون به درون هست باید اینطور و بدون واسطه انجام میگرفت.

    اما دست آرشیتکت لرزید. نه رنگش را دید و تصور کرد و نه توانست کاملا بدون واسطه فضاها را درهم ترکیب کنه. فقط یک ریزهکاریه. اما به همین ریزهکاریها است که آدم دل میده و دل میگیره و زیبایی در همین ریزهکاریها است. در همین تناسبها است. راستی، سر شیب سقف، هم توی سینام هم توی پیکده مشکل داشتم. تمام شیب سقفهای خانههای نو در شمال، شیبی سولهای است و معماران از آن به شدت دفاع میکنن. خب. به شیب سقف موزه سینمای همین باغ فردوس نگاه کنید و شیبش را دربیاورید. نزدیک به ۳۶ تا ۴۰ درصد میشود، نه ۲۵ درصد. به شیب سدهای خاکی با مغز رسی هم نگاهی بیندازید

    موضوع: مطالب جالب,متفرقه,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 366
    نظرات()

    گفته های بزرگان معماری

    این مطلب رو در دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت: 10:38 در سایت قرار داده است.

    “هر موقعیت جدید، مستلزم یک معماری جدید است.

    ”  ژان نوول

    “معماری یک ورزش در مسافت طولانی است. شما فکرتان را بر روی آن می­گذارید و ۳۰ سال با آن همراه می­شوید، تا اینکه کم­کم در این رشته راه می­افتید.

    ”  تام مین

    “مصالح دنیای خاص خود را دارند. با چگونگی قرار دادن آنها در کنار یکدیگر و نیز علائمی که از طریق بافت و رنگ آنها بدست می‎آید، زبانی حاصل می‎شود که می‎تواند مکمل اندیشه  و راهگشای معماری باشد.”  ماریو بوتا

    “من زمانی که روی حل یک مسأله کار می­کنم، هرگز در مورد زیبایی راه‎حل آن فکر نمی­کنم. من تنها به این می‎اندیشم که چگونه مسأله را حل کنم. اما بعد از حل مسأله،اگر راه­حل بدست ‎آمده زیبا نباشد، می فهمم که این راه حل اشتباه است.

    ”  ریچارد باکمینستر فولر

    “مسابقات معماری خوب نیستند،چون برای مسابقه باید سریع کار کرد. البته باید در مسابقه شرکت کنید تا بتوانید کار بگیرید، اما برای بسط و تفصیل طرح معماری، این بهترین راه نیست.

    ”   برنارد چومی

    “من ترسیم کردن را به حرف زدن ترجیح میدهم، زیراترسیم کردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغ گفتن باقی میگذارد.

    ”   لوکوربوزیه

    من از تعطیلات متنفرم. اگرشمامیتوانید ساختمانهایی را بسازید، چرا بایددر کنار دریا بنشینید؟

     فیلیپ جانسون

    “خلاقیت حقیقی کل زندگی را شامل می­گردد و به وسیله ابزارهایی از شهود بیان می­شود که فراسوی منطق و آن چیزی است که زبان­های دیگر قادر به ابراز آن هستند.

    ”  تادائو آندو

    “هندسه شالوده و مبنای ادراک معماری است. من از طریق هندسه به اثر خود دست می یابم. در شناخت جهان معماری، زبان هندسه مانند زبان سازه اهمیت دارد. هر دوی آنها در کنار خواص مصالح و عالم طبیعت، برای من سرچشمه های زاینده و مهم الهام هستند.

    ” سانتیاگو کالاتراوا

    “من بیشتر وقتم را صرف کارفرماها می­کنم. زیرا معتقدم این کار ما را به پیش می­برد و آنها هم به آنچه که می­خواهند، می­رسند و از کار احساس رضایت می­کنند. این روند باعث می­شود آنها بدانند که شما مسائل آنها را می­شنوید. همچنین این تعامل موقعیت ابداع را برای شما فراهم می­آورد.

    ” فرانک گری

    “مدرنیست‎ها مدعی هستند که مدینه فاضله را باید در آینده جستجو کرد، پست‎مدرنیست‎ها نیز به دنبال این مدینه فاضله در گذشته هستند؛ ولی به اعتقاد من، معماری امروز باید این مدینه فاضله را در شرایط امروز پیدا کند؛ معماری امروز ما باید منعکس‎کننده شرایط ذهنی و زیستی جامعه امروز ما باشد.

    ” پیترآیزنمن

    “ساختمان ها صرفاً کالا نیستند. آنها مانند پرده ای پشت صحنه زندگی ما را در شهر می­سازند. معماری هنر شکل دادن به آن چیزی است که ما مرتباً در آن به نمایش میپردازیم، چرا که به خلق محیطی میپردازد که تمامی جزئیات روزانه زندگی ما در آن اتفاق می افتد.

    ”  ریچارد راجرز

    “پروژه؛ یعنی شالوده دادن به یک فرم، درون یک نظم.

    ”  لویی کان

    “معماری ارگانیک نمیتواند نام شیوه ای خاص در معماری باشد، چرا که معماری نیز مانند زندگی ناچار است در حوزه ارگان های موجود جلوه کند و اصولاً زندگی ارگانیک به معماری ارگانیک نیازمند است.

    ”  آلوار آلتو

    “معماری فعالیتی صرفاً در جهت پاسخگویی به نیازهای کارفرماها نیست، بلکه معماری فعالیتی است که تولید دانش می کند.

    ”  رم کولهاس

    “فضا را فراموش کنید ، همچنین سازه و اینگونه حرفها را ، دنبال ارتباط ، تمثیل و تصویر سازی مفهومی باشید .

    ”  رابرت ونتوری

    “معماری وجود خارجی ندارد. تنها اثر معماری است که وجود دارد. معماری در ذهن موجود است. شخصی که یک کار معماری انجام می‎دهد، در حقیقت آن را به روح معماری عرضه می‎کند . . . روحی که سبک نمی‎شناسد، تکنیک نمی‎شناسد، متد نمی‎شناسد و تنها منتظر آن است که خود را به معرض نمایش بگذارد. بدین ترتیب معماری تجسم واقعیات غیر قابل سنجش می‎باشد.

    ”  لویی کان

    “آلونک چتری دوچرخه یک ساختمان است و کلیسای لینکلن (Lincoln Cathedral) نمونه ‎ای از معماری می‎ باشد. تقریباً هر چیزی که فضا را به میزان کافی برای انسان محصور می‎ کند تا آدمی به درون آن نقل مکان کند، یک ساختمان است. اصطلاح معماری تنها ساختمان‎هایی را در برمی ‎گیرد که با هدف برخورداری از جاذبه زیبایی‎ شناسانه طراحی شده ‎اند.

    ”  سرنیکولاس پوزنر

    “اینکه معماری در لحظه‎ای از خلاقیت بوجود می‎آید، یک حقیقت انکارناپذیر است، زمانی که ذهن درگیر چگونگی تضمین استحکام یک ساختمان و نیز تأمین خواسته‎هایی برای آسایش و راحتی است، برای رسیدن به هدفی متعالی‎تر‎ از تأمین نیازهای صرفاً کارکردی برانگیخته می‎شود و آماده می‎گردد تا توانایی‎های شاعرانه‎ای را به معرض نمایش گذارد که ما را برمی‎انگیزانند و به ما لذت و سرور می‎ بخشند.

    ”  لوکوربوزیه

    “زمانی که ما با یک تپه و توده خاک به طول شش فوت و عرض سه فوت در جنگل روبرو می‎شویم که با استفاده از بیل به شکل یک هرم روی هم انباشته شده است، به فکر فرو می‎رویم و چیزی در درون ما می‎گوید: اینجا کسی دفن شده است. آن توده خاک معماری است .

    ”  آدولف لوس

    “معماری چیست؟ آیا من آن را همسو با ویتروویوس به عنوان هنر ساختمان تعریف خواهم کرد؟ نه. این تعریف دارای یک اشکال اساسی است. انسان برای ساختن باید از تصور خود استفاده کند. نیاکان ما کاشانه‎شان را تنها پس از اینکه شکل آن را تصور می‎کردند، می‎ساختند. این فرآورده ذهنی و خلاقیت هست که معماری را تشکیل می‎دهد، اینک ما می‎توانیم آن را به عنوان هنر تولید هر نوع ساختمان و به حد کمال رساندن آن تعریف کنیم. بدین ترتیب هنر ساختمان تنها یک هنر ثانوی است که به نظر می‎رسد برای نامیدن بخش علمی معماری مناسب باشد

    .”   اتین لویی بوله

    “معماری شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشری را احاطه می‎کند و تا زمانی که عضوی از اجتماع متمدن هستیم، نمی‎توانیم از معماری خارج شویم، زیرا معماری عبارت است از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند.

    ”  ویلیام موریس

    “تعریف درست معماری بطوریکه آن را از یک مجسمه متمایز کند، عبارت است از هنر طراحی مجسمه برای یک مکان خاص و جانمایی آن در آنجا بر اساس مناسب‎ترین اصول ساختمان.

    ” جان راسکین

    “وقتی ما به دنبال ساختارها هستیم از متغیرها غافل می­مانیم، فرهنگ و شیوه­های قومی هر لحظه تغییر می­کند پس روش ساختارگراها نمی­تواند صحیح باشد و یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمی­کند، زیرا مولف آن متن حضور ندارد و هر بیننده و یا هرکس که آن متن را قرائت کند، می­تواند دریافتی متفاوت از قصد و هدف مولف داشته باشد.

    ”  ژاک دریدا

    “معماری هنری است شگفتانگیز روشنگر و آزادیساز
    هنر معماری عبارت است از طرحهایی فردی که با نقاشی و تندیس رقابت میکند و هیچ معنایی ندارد بلکه تنها ایجاد انواع جدید فضاهاست.

    ” فیلیپ جانسون

    “معتقد است معماری به عنوان خلقتی هنری برای برآوردن یک نیاز نیست بلکه آفریدن نیاز است. معماری شناسایی همگنی فضاهایی است نامتناسب با عملکردهای خاص انسانی. معماری سازندگی ذهنی فضاهاست و از جایی شروع میشود که عملکرد روشن و مشخص است.

    ” لویی کان

    ” معماری فرمها, حجمها, رنگها, اکوستیک و موسیقی است. نور و سایه بلندگوهای معماریاند. معماری بازی استادانه, صحیح و باشکوهی از احجام ترکیب شده در زیر نور میباشد.

    ” لوکوربوزیه

    “معماری در حضور و بینش خود به عنوان سرپناه و عرفاً خانه و کاشانه ریشه دوانیده است. معماری محافظ هستی است و آخرین سنگر مکان. مکان لامکانی را فرو مینشاند زیرا لامکانی موقعیت متناقضی را دامن میزند.

    ” پیترآیزنمن

    “معتقد است معماری به چهره ای نقاب پوش میماند نمیتوان به راحتی نقاب را پس زد همواره مخفی است در پس طرحها دریافتها, عادتها و قید و بندهای فنی اما همین دشواری در پس زدن نقاب معماری است که آنرا این هم خواستنی میکند این نقاب زدایی لذت معماری است. معماری همیشه در مورد رویدادی بوده که در فضا رخ میدهد تا دربارة خود فضا. اگر معماری هم مفهوم و هم تجربه فضا و کاربرد فضا و انگاره نمودی است نه سلسله مراتبی, پس معماری میتواند به جدا ساختن این مقوله ها خاتمه دهد و آنها را بصورت ترکیبهای بیسابقه, برنامه ها و فضاها درهم ادغام میکند. معماری باید به عنوان ترکیب فضاها رویدادها و حرکتها بدون هیچ سلسله مراتبی یا اولویتی میان این مفاهیم دیده شود معماری تنها دیسیپلینی است که بنا به تعریف مفهوم و تجربه تصویر ذهنی و ساختار را درهم میآمیزد. معماری مکان ترکیب تمایزهاست.

    ” برنارد چومی

    “معماری چیزی جز تمنای زمان برای فضایی زنده متغیر و جدید نیست درست است که معماری بر روی حقایق مسلم بنا گردیده است اما زمینه کار اساسی آن تسلط معانی است. معماری ارادة زمان است که به فضا تبدیل شده است. زنده شاداب و جدید.” میس ون در روهه

    “معماری چیزی نیست که در ذهن منتقد باشد معماری در مورد زندگی واقعی است دربارة مردم است دربارة مسکن دادن به مردم و تأمین نیازهای ایشان است.

    ” نورمن فاستر

    “وظیفة معماری درک منطق توصیفناشدنی مکان است.

    ” تادائوآندو

    “معماری علم نیست. فرایند ترکیبی عظیمی است که هزاران کارکرد معین انسانی را با هم تلفیق میکند و همان معماری باقی میماند. نسبت معماری ایجاد هماهنگی میان جهان مادی و زندگی انسانی است.

    ” آلوارآلتو

    “هنر به طورکلی و معماری بطور خاص نشانگر سیستم ارزشگذاری در هر دوره است.

    ” اتوواگنر

    “معماری یک ساختمان است با دکوراسیون بکار رفته

    ” رابرت ونتوری

    “معماری نظمی معنوی است که در ساختمانها تجسم یافته است. معماری یک مفصل ارتباطی است یعنی به یک بعد اضافی عینیت بخشیدن معماری واقعی در عصر, در حال تعریف جدیدی از خودش به عنوان یک واسطه و دائماً در حال توسعه دامنه بیان خویش است معماری رمزآلود تداعی کننده و دوجنبه ای است.

    ” هانس هولاین

    “معماری یک هنر تحمیلی است. نمایشگاه, کنسرت یا نمایش نیست که مردم بتوانند انتخاب کنند. هنگامی که اثر ساخته شد مردم ناگزیرند از آن استفاده کنند بنابراین بخشی از مطالعات و تجربیات افراطی معماری بهتر است از محدوده نمایشگاه و نوشتار فراتر نرود.

    ” رنزوپیانو

    “معماری هنر ساختن فضاست.

    ” برونوزوی

    “معماری محصول شرایط و عوامل فراوانی مانند عوامل اجتماعی اقتصادی علمی فنی عادات و رفتار آدمی است که معیار اشتباه ناپذیری از رویدادهای زمان را بدست میدهد.

    ” زیگفریدگیدیون

    “معماری مانند موجودی زنده است و فضایی پویا که دنیاهای درون و برون را به یکدیگر پیوند میزند.

    ” آنتونیوگائودی

    “معماری مجموعه ای است کم و بیش پیچیده از سیستمهای فضایی که بر یکدیگر تأثیر میگذارند یکدیگر را میپوشانند در یکدیگر تداخل میکنند و با یکدیگر به رقابت میپردازند.

    ” یورگ گروتر

    “معماری کوششی است برای آنکه پیوند بین خود و فلسفه را استوار سازد و آنرا قابل تصور نماید.

    ” ژاک دریدا

    “ما باید تمام ساختمانهای جدید را تا حدود زیادی مرتبط با محیط آنان بدانیم چرا که معماری بومشناسی است.

    ” کلوتز

    “معماری آمیزه ای است پرتناقض از توانایی و ناتوانی

    ” رم کولهاس

    “معماری هیچ ارزش مطلقی را بیان نمیکند بلکه نسبتی است از درگیریهای دائمی و بحثهای تجلیلی با عناصر واقعی.

    ” اسوالد ماتیاس اونگرس

    “معماری هنری است که بشر را عمدتاً با قدرت ذاتی فرم خود محصور میکند.

    ” کاتسوهیروکوبامایشی

    “معماری شامل تمامی محیط فیزیکی است که بشر را احاطه میکند و تا زمانی که عنصری از اجتماع متمدن هستیم نمیتوانیم از حیطه آن خارج بشویم زیرا معماری عبارت از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی است که هماهنگ با احتیاجات بشر بر سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند انسان تحت تسلط معماری به جهان چشم میگشاید و به خاک سپرده میشود.”

    موضوع: مطالب جالب,متفرقه,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,
    تعداد بازديد : 413
    نظرات()
    کلیه حقوق مادی و معنوی نزد (( دانشجویان معماری دانشگاه آزاد بوشهر )) محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب پیگرد قانونی دارد.
    طراحی از آواسایت ترجمه از قالب گراف

    nohtani, نهتانی , nohtany ,