close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
ایده گرفتن
بشتن
طبیب محمد صدیقی درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی
♣کارشناس گیاهان دارویی بیش از 50 سال تجربه♣
کاملترین مجموعه گیاهان دارویی در منطقه
🌺 ترک اعتیاد به روش سنتی به کمک عرقیات گیاهی
🌺 درمان انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی
🌺 درمان بیماریهای عصبی و مغزی
🌺 درمان بیماریهای خونی و قلبی
🌺 درمان بیماریهای پوست و مو
🌺 درمان بیماریهای مفصلی و استخوانی و عضلانی
🌺 درمان انواع بیماری زنان ( اختلالات قاعدگی ، داروی زاچی، حاملگی،  جلوگیری از حامگی، رحم و....) 
🌺 درمان بیماری دهان و دندان
🌺 درمان بیماریهای دستگاه تناسلی
🌺 درمان لاغری و چاقی با داروهای ترکیبی
🌺 درمان سنگ کلیه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
طبیب محمد صدیقی درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی
ߌترک اعتیاد به روش سنتی به کمک عرقیات گیاهی
ߌدرمان انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی
ߌدرمان بیماریهای عصبی و مغزی
ߌدرمان بیماریهای خونی و قلبی
ߌدرمان بیماریهای پوست و مو
ߌدرمان بیماریهای مفصلی و استخوانی و عضلانی
ߌدرمان انواع بیماری زنان ( اختلالات قاعدگی ، داروی زاچی، حاملگی،  جلوگیری از حامگی، رحم و....) 
ߌدرمان بیماری دهان و دندان
ߌدرمان بیماریهای دستگاه تناسلی
ߌدرمان لاغری و چاقی با داروهای ترکیبی
 ߌدرمان سنگ کلیه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ایا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
♣کارشناس گیاهان دارویی بیش از 50 سال تجربه♣
کاملترین مجموعه گیاهان دارویی در منطقه

ایده گرفتن

ایده گرفتن

ایده گرفتن
ایده گرفتن
آموزش و کدنویسی فایل های گرافیک وردپرس گالری عکس قالب سایت
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
  • جزوه معماری جهان
  • هنر معماری و آثار به جای مانده از معماران مصر باستان
  • معماری بناها و کاخهای پادشاهی کهن مصر باستان
  • هنر معماری معابد مصریان باستان
  • بافت قدیم بوشهر
  • دکتر عشرتی(سؤال یک معلم معماری از خودش )
  • دانلود رایگان کتاب آموزشی اسکچاپ به زبان فارسی، نوشته سعید غفاری
  • دانلود نرم افزار Google Sketchup 8
  • محل تبلیغات شما

    عکس های پارکی فوق العاده زیبا در آسمان سنگاپور

    این مطلب رو در شنبه 2 مهر 1390 ساعت: 3:42 در سایت قرار داده است.

    پارکی که بالای سه برج به ارتفاع 200 متر قرار گرفته و گرانترین رستورانها و کازینو ها و بارها و نیز استخر و فضاهای تفریحی زیبا در این محل جالب قرار گرفته است...

    برای خواندن ادامه مطلب این پست کلیک کنید
    موضوع: معماری جهان,دانلود عکس,مطالب جالب,عکس,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 703
    نظرات()

    کتاب های آموزش اسکیس و راندو - 3 کتاب منحصر به فرد آموزش

    این مطلب رو در یکشنبه 20 شهريور 1390 ساعت: 7:2 در سایت قرار داده است.

    موضوع: اسکیس و راندو,کتاب,اموزش,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 423
    نظرات()

    کتاب اطلس معماری - جامع ترین و کامل ترین کتاب آشنایی با معماری

    این مطلب رو در سه شنبه 15 شهريور 1390 ساعت: 4:40 در سایت قرار داده است.

    موضوع: دروس طرح 1/2/3/4/5,باقی پروژه ها,درک و بیان معماری,معماری جهان,مقدمات,کتاب,دانلود پکیج(مثلا پلان ونما ومقاله و عکس و...یک اثر),دانلود عکس,اصول / مفاهیم / قواعد معماری و اجزا ان,مطالب جالب,عکس,پکیج,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 496
    نظرات()

    همه چيز در مورد رنگ زرد

    این مطلب رو در سه شنبه 15 شهريور 1390 ساعت: 4:26 در سایت قرار داده است.

    موضوع: روش تحقیق,دانلود مقاله,معماری,مطالب جالب,مطالب متفرقه مرتبط با معماری,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 449
    نظرات()

    آموزش ساخت ماشین با تری دی مکس3d max

    این مطلب رو در سه شنبه 15 شهريور 1390 ساعت: 3:20 در سایت قرار داده است.

    آموزش ساخت ماشین با تری دی مکس

    که میشه واسه ساخت ساختمون یا هر چیزی استفاده کرد

    این ادرسو به جای ادرس این وب کپی کن تا بیادش

    http://www.tutorials.manvatoo.com/tut/3d-graphics/3d-studio-max/3d-modeling/how-ot-build-a-car-in-the-3dsmax

    برای خواندن ادامه مطلب این پست کلیک کنید
    موضوع: تری دی مکس(3d max),دروس طرح 1/2/3/4/5,باقی پروژه ها,مطالب جالب,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 773
    نظرات()

    پکیج کامل خانه ابشار

    این مطلب رو در دوشنبه 7 شهريور 1390 ساعت: 13:4 در سایت قرار داده است.

    فرانك لويد رايت به تحقيق يكي از مهمترين وخلاق ترين معماران ونظريه پردازان قرن بيستم مي باشد . اين معمار در طي 90 سال عمر پر بار خود (1959-1869) بيش از 60 سال فعاليت مستمر معماري داشته وحدود 560 ساختمان اجرا نموده است.
    تاثیر رایت در معماری مدرن چندان است که نمی توان معماری او را در یک بخش مورد مطالعه قرار داد. یکی از ویژگیها واحتمالاً مهمترین آنها کیفیتی است که رایت آن را معماری ارگانیک می نامید. مراد رایت از معماری ارگانیک چه بود؟ به اعتقاد گیدیون که قدر آثار رایت را نیک می دانست، این معمار توفیق نیافت با زبان و کلمات به توصیف و توضیح این اصطلاح ساخته و پرداخته خویش موفق شود. پاره ای از اروپائیان نیز تعبیری خاص از معماری ارگانیک دارند که احتمالاً منبع آن همان اندیشه ها و گفتارهای رایت است، ولی آن را بیشتر به معماری عملکردی یا معماری توجیهی تعبیر کردند. اما اگر رایت در تعریف ارگانیک به زبان کلمات توفیق نیافت، تعریف و تعبیر وی از این واژه، یا دقیقتر بگوییم از این کیفیت، در زبان معماری کاملاً موفقیت آمیز و به راستی ستودنی است. این کیفیت در پاره ای از آثار رایت بیشتر متجلی می شود و درخانه آبشار به اوج اعتلا می رسد آن نوع معماری را به عرصه وجـود می آورد که چـون عوامـل طـبیعی مانند سنگ و درخت و گیاه و گـل از درون طبیعـت می شکفد و اصالت و قوت آن نیز در همین از درون شکفتگی و طبیعی بودن آن است. از این رو، در این نوع معماری هیچ تصنعی وجود ندارد و معماری همان است که باید باشد. این تعریف و یا به تعبیر اروپایی آن کیفیت ، که در سطور بالا به آن اشاره کردیم نزدیک می کند، زیرا عدم تصنع، در این متن معنایش می تواند این باشد که هیچ فرمی بدون توجیح و دلیل پدید نیامده است و همان گونه که مظاهر طبیعت توجیح پذیرند، برای هر فرم از این نوع معماری، توضیحی می توان فرض کرد.

    از مشخصه هاي بارز ساختمان های طراحی شده توسط رایت مي توان به پنجره هاي سرتاسري، كنسول نمودن بام ونمايش افقي آن به موازات سطح زمين مسطح ونشان دادن مصالح در ساختمان اشاره كرد. از جمله شاخص ترين نمونه هاي اين ساختمانها می توان به خانه روبي در حومه شيكاگو نام برد.
     
    در اوايل قرن بيستم كه به تدريج ايده هاي رايت در ساختمانهيش شكل مي گرفت، دراروپاوامريكا تكنولوژي به سرعت در حال گسترش وپيشرفت بود .اين پيشرفت در زمينه هاي معماري، از نظر تئوري واجرايي بسيار مشهود وبارز بود.
    اگر چه رايت با تكنولوژي مدرن مخالفتي نداشت،ولي وي آن را به عنوان غايت وهدف تلقي نمي نمود. به اعتقاد رايت ، تكنولوژي وسيله اي است براي رسيدن به يك معماري والاتر كه از نظر وي همانا معماري ارگانيك بود.


    او در 20 مي 1953 در تليسين معماري ارگانيك را با عبارت ذيل تعريف كرد:
    1-طبيعت:فقط شامل محيط خارج مانند ابرها،درختان وحيوانات نمي شود بلكه شامل داخل بنا واجزا ومصالح آن نيز مي باشد
    2-ارگانيك:به معناي همگوني وتلفيق اجزا نسبت به كل وكل نسبت به اجزا مي باشد.
    3- شكل تابع عملكرد: عملكرد صرف صحيح نمي باشد بلكه تلفيق فرم وعملكرد واستفاده از ابداع وقدرت تفكر انسان در رابطه با عملكرد ضروري است. فرم وعملكرد يكي هستند.
    4- لطافت: تفكر وتخيل انسان بايد مصالح وسازه سخت ساختمان را به صورت فرمهاي دلپذير و انساني شكل دهد.همانگونه كه پوشش درخت وگلهاي بوته ها،شاخه هاي آنها را تكميل ميكند.مكانيك ساختمان بايد در اختيار انسان باشد ونه با العكس .
    5- سنت: تبعيت ونه تقليد از سنت اساس معماري ارگانيك است.
    6- تزئینات : بخشي جدايي ناپذير از معماري است.رابطه تزييات به معماري همانند گلها به شاخه هاي بوته مي باشد.
    7- روح:روح چيزي نيست كه به ساختمان القا شود بلكه بايد دردرون آن باشد واز داخل به خارج گسترش يايد.
    8-بعد سوم:بر خلاف اعتقاد عمومي ،بعد سوم عرض نيست ، بلكه ضخامت وعمق است.
    9-فضا:عنصري است كه دائما بايد در حال گسترش باشد.فضا يك شالوده پنهاني است كه تمام ريتمهاي ساختمان بايد از آن منبعث شوند و در آن جريان داشته باشند.
    رایت معتقد بود که ماهیت مصالح در ساختمان می بایست نشان داده شود به گونه ای که شیشه به عنوان شیشه، سنگ به عنوان سنگ و چوب به عنوان چوب به کار برود.
    خانه اوليه رايت به نام خانه هاي دشتهاي مسطح معروف بودند، زيرا اين خانه ها كه غالبا در حومه شهر شيكاگو ساخته شده بودند، در تلفيق وهماهنگي با دشتهاي مسطح و سرسبز اين نواحي طراحي شده بودند.


    خانه آبشار
     
    خانه آبشار یکی از بزرگترین هدایای الهی وحاصل تجربه ذهن انسان بر روی كره خاكی است، تا به حال هیچ بنایی تا اين اندازه با هماهنگی و هارمونی بيان نشده است، مهمترین نکته در آن حفظ آرامش جنگل و رود وصخره است وهمه اينها بعلاوه ساختار خانه شما را به آرامش وگوش دادن به صداهای گوش نواز دعوت می كنند آن هم نه هر صدايی! بلكه صدای موسيقی آب و آبشار. اين خانه راهی است برای رسيدن به آرامش" فقط نگاه بوم شناختی این مدل"کارایی دقیق از درختها"Underbrush"بوته ها"جزییات سنگ روی پل و جزییات سنگ بر روی زمین را نشان میدهد. رنگ عالی در آب تکان میخورد و ظاهرآ حرکت آبشار این مدل با واقعیت یک اثر هنری میسازد. تنها انتخاب خاص مواد و دید معمارانه است که به کیفیت مدلها کمک میکند، تا موزه مان همواره بهتر شود. ترکیب ساختمان نشان میدهد جزییات ساختاری تحت تراس(بهار خواب)ظاهر معجر دقیق با شیب به سمت پایین و به سمت آب ، پا میگذارد. آشپزخانه منحصر به فردی که به "ورودی اضافه شده از جاده "Walkway overdrive"و درب خروج متفاوت وکشت کننده های سقف و... تمامی اینها علامت جمع عنصرهای منحصر بفردی دیگر از دیدی معمارانه و همچنین سهم این تکه آموزشی تفریحی، هنری و یکی از نمونه های شاخص معماری اقامتی در بستر طبیعی(جنگلی-کوهستانی)است.
    یکی از مهمترین خصوصیت های این بنا هماهنگی آن با محل ساختش میباشد یعنی به جای اینکه یک عنصر اضافی در مکان ساختش باشد طوری ساخته شده است که نظم طبیعت اطرافش را بر هم نزند!!
    کف ها و بام های خانه آبشار به طور چشمگیری پیش آمده است.اسکلت خانه به وسیله بتون مسلح اجرا شده است.سطح شناور خانه آبشار طنین انداز جریان مسیل آبشار خواهد بود.ترکیبی مناسب به وسیله عناصر بصری از قبیل پلکان و دودکش با نمائی از سنگ و سطحی زبر صمیمیت یافته اند.هر جزئی از طرح تدائی کننده دید استاد از جعبه ای منفجر شده میباشد.کف ها و سقف ها به صورت مستقلی به سمت خارج گسترش یافته اند.عناصر قائم این جریان به سوی آسمان گسترش داده شده اند و پنجره ها در گوشه های اتاق ملاقات میشوند که همان سرچشمه محدود کردن فرسایش میباشد. استاد در طراحی" فضاهای داخلی را در پیوستگی با دنیای خارج قرار داده وفضاها و خانه را درمحیط طبیعی اطرافش ذوب کرده است.او اساسآ قصد داشت که خانه را در زورق و برگی طلائی به وسیله تقلید از تغییر رنگ برگها بپوشاند تا بدینسان خانه آبشار را به تغییر فصلها و عبور و مرور زمان متصل کند.
    خانه آبشار مهمترین خانه ی شخصی طراحی شده توسط فرانک لوید رایت است و در سال 1937 ساخته شده بسیار خوب بیانگر عقیده ی رایت،مبنی بر(یک ساختمان باید جزیی از طبیعتی باشد که در آن واقع شده است)می باشد.این بنای ترکیب شده با منظره ای بی نظیر و شکل یافته از عناصر ساده ای همچون سنگ های طبیعت اطراف،بتون،شیشه و فولاد به طرزی باورنکردنی با محیط خود همخوان شده است.خانه آبشار مصداق بسیار خوب این گفته ی رایت است که(هیچ کس زیبایی خاص یک سایت"موقعیت ساخت بنا"را تا موقعی که من بنایی آنجا نسازم درک نمی کند)
    اگرچه در نگاه اول،صفحات عریض بتونی خانه با طبیعت و درختان اطراف،بیگانه به نظر می رسد؛ ولی با نگاه و توجهی هوشمندانه می توان به انتظام بین خانه و طبیعت که نتیجه ی خلاقیت هنرمندانه ی رایت است، پی پرد.خانه بر روی آبشار معلق بوده و آب از کنار دیوارهای سنگی آن به پایین می ریزد و خانه که به طرز ماهرانه ای بر روی صخره ی آبشار قرارگرفته،چنان با طبیعت اطراف عجین شده که گویی جزیی از صخره بوده و به صورت ارگانیک،در طول سالیان دراز بوجود آمده است.


    طراحی داخلی
     


    وی نیز در طراحی داخلی سعی کرده است که از مصالح طبيعی استفاده کند. سنگ، چوب ... سکنه خانه آبشار به وسیله دریچه ای شیشه ای در کف پذیرائی شاهد طنین جریان آب مسیل آبشار خواهند بود و به وسیله این دریجه شیشه ای کف مسیل را خواهند دید.خانه شان جنگل را پشت در نگاه نخواهد داشت آنها تنه درختها را بوسیله برشهایی در تراس و کشت کننده های سقفی نگاه خواهند داشت.دید به سوی خارج خواهد رسید و هیچ دیواری دید را قطع نخواهد کرد.منظره جنگل در پنجره ها قاب خواهند شد.طلوع آفتاب از میان طاق های بتنی خواهد بود که زورق رنگ طلائی تیره خواهد بود که به وسیله سنگهای طبیعی اطراف در لایه های افقی وعمودی بر نما خواهند بود.این سنگها ستون ها و لوله بخاری بلند گرما دهنده را خواهند ساخت و خانه در مسیری ساخته خواهد شد که بیانگر بافت وساختارش باشد.
    بنابراین خانه خواهد توانست شرحی از چرخه فصلها باشد ونه صرفآ یک تصویر دیده شده در ارتباط با یک آبشار.
    اين اثر يك جسم حجيم اما ظريف است كه به وسيله طبيعت احاطه شده و جزيی از آن شده است. در واقع تنها به طبيعت اضافه شده بدون اين كه چيزي از آن كم كند .
    اين خانه در واقع چيزی بيش از يک اثرهنری در پشت خود پنهان كرده است. تمام اندازه ها به طرز شگفتی از يک نيروی بی پايان طبيعی انرژی ميگيرند. در واقع اين خانه و آن آبشار با هم هماهنگ و عجين شده است و درواقع تركيبی ساخته اند كه هر چشمی آرزوی ديدن آن را دارد.

    معماری ارگانیک در خانه آبشار
    آنچه در خانه آبشار مفهوم ارگانیک را از مستدل بودن هر جزء یا فرم آن فراتر می برد، نخست پیوستگی طبیعی تمام اجزای آن است و سپس آمیختن آنها با مظاهر طبیعت که این خانه به راستی جزئی از آن شده است. وجود آبشاری روان در دل این ساختمان نه تنها آن را شگفت انگیز و تماشایی می کند، بلکه آن را جزئی از طبیعتی می کند که این ساختمان در میان آن بنا شده است. پاره ای از منتقدان این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا آبشار از درون خانه نیز به دید می آید یا خیر؟ جواب این پرسش البته منفی است. اما معماری تا چه اندازه فقط باید در خدمت گروهی خاص و مقصودی معین باشد؟ به معماری باید به عنوان جزئی از محییط نگریست و از این لحاظ، این اثر رایت با توجه به مقصودی که بر معماری مرتبت است پاسخی بس موفقیت آمیز یافته است. اما تازه همین برون ساختمان، همین ارگانیک بودن آن، به درون ساختمان نیز تنوعی دلپذیر داده است. به جای حجمهای واضح و یکنواخت و ملال انگیز، هر گوشه درون این ساختمان داستانی جالب توجه دارد اگر چه آبشار از درون خانه دیده نمی شود، همین شکفتگی از درون که روح و معنای ارگانیک است این داستانهای جالب را پدید آورده است. ونتوری که موضوع تضاد و پیچیدگی را در معماری مطرح می سازد، بی آنکه سخنی از این اثر برجسته رایت به میان آورد، او را ساده گرا و معماریش را معماری روستایی معرفی می کند، اما خود ونتوری چه از نظر تضاد و پیچیدگی و چه از هیچ نظر دیگر در معماری نتوانسه حتی اندکی به آثار رایت نزدیک شود، و این از پاره ای جهات و در موارد متعدد از مشکلات بزرگ معمارانی است که چون ونتوری خود را از قید و بندهای مدرن رسته می بینند. بت شکنی آنها ممکن است و می تواند موجه باشد، اما در سرودن شعرِ آزادی که جانشین این تقید شود موفق نبوده اند.
    آنچه از کیفیت ارگانیک معماری رایت بر می خیزد و به ویژه در خانه آبشار وی مجسم است و برای ما حائز اهمیت بسیار، تندیس گونه بودن آن است. اگر به تعبیر تندیس گری را ترکیب حجمها و بازی فضاهای پر و خالی تعریف کنیم ، خانه آبشار به راستی تندیسی است که در فضا قد بر می افرازد، تندیسی که یکسره ساخته و پرداخته آدمی نیست، بلکه حاصل ترکیب حجمها و فضاهای طبیعی است که به صورت تخته سنگهای خشن و دست نخورده در این ترکیب جلوه گر می شود و نیز حجمهای تراشیده از بتن که صاف و صیقل خورده به نظر می رسند و بخش دیگری از ترکیب را به پدید می آورند. دو دیوار عمودی سنگی(از سنگهای طبیعی تراش خورده و بر هم نهاده شده) در واقع پیوند(rapport) این ترکیب را به وجود می آورند و مظاهر طبیعی ترکیب(سنگهای نخراشیده)و مظاهر ساخته و پرداخته آدمی(حجمها صاف بتنی) را به یکدیگر متصل می سازد . اهمیت این کیفیت تندیسگونه برای ما در این است که همین کیفیت که مدتی در معماری مدرن و از جمله به سبب سبک جهانی به فراموشی سپرده شده بود، دوباره در دهه شصت( و شاید اندکی زودتر، اگر رونشان لوکوربوزیه را ملاک قرار دهیم) از خواب زمستانی خود سر برداشت و در معماری تجلی کرد و اکنون، البته به گونه ای دیگر و به تعابیری متنوعتر، در آثار معماری معاصر ما متجلی است.

    موارد طراحی و اجرائی که رایت برای این خانه ویلایی در نظر گرفته بود می توان در هشت مورد ذیل خلاصه نمود.
    - حداقل دخالت در معماری طبیعی
    - تلفیق حجم ساختمان با محیط طبیعی به گونه ای که هر یک مکمل دیگری باشند.
    - ایجاد فضاهای خارجی بین ساختمان و محیط طبیعی
    - تلفیق فضای داخل با خارج
    - نصب پنجره های سرتاسری و از بین بردن گوشه اتاق
    - استفاده از مصالح محیط طبیعی مانند صخره ها و گیاهان چه در داخل و چه در خارج بنا
    - نمایش مصالح به همان گونه که هست، چه سنگ باشد چه چوب و یا آجر
    - استمرار نمایش مصالح از داخل به خارج بنا

    اين طرح در سال ۱۹۷۷ در نظرخواهي بهترين طرح معماري معاصر، که از سوي مجله Architecture Record انجام شد به عنوان نخست دست يافت.
    خانه آبشارکه برای "جی.ادگارد کافمن"، تاجر ثروتمند پیتسبورگی،ساخته شده،در سال 1962 به (سازمان حفاظت از جنگل و منابع طبیعی پنسیلوانیا ی غربی)اهدا گردید.در میان خانه های طراحی شده توسط"فرانک لوید رایت"، تنها خانه ی آبشار است که تغییر نیافته و حتی هنوز اثاثیه ی اصلی آن حفظ شده است.


    ( فقط تا یادم نرفته بگم که این اطلاعات رو از سایت و وبلا گ های معماری کپی کردم ولی متاسفانه چون همه کپی کار کردن نمی دونستم مطلب اصلی رو کی نوشته ، به همین خاطر از همین جا از نویسنده اصلی عذر خواهی می کنم که نتوسنتم به عنوان منبع این پست معرفیش کنم و اینکه نقشه های خانه فرانک لوید رایت رو که آماده کردم برای اولین بار هستش که در سایت معماری ایرانی قرار می گیره و کپی از هیچ سایت و وبلاگ ایرانی نیست.
    وب سایت پارسیان کد رو به همه دوستان و علاقه مندان به معماری معرفی کنید.)



    و حالا نوبت میرسه به دانلود نقشه های این مجموعه زیبا و منحصر به فرد
    کلیه نقشه های خانه آبشار به صورت اتوکدی و فایل های سه بعدی در قالب فایل سه بعدی اتوکد و تری دی مکس می باشد.
    ضمنا حدود 40 عکس با کیفیت و زیبا از این مجموعه رو همراه با یه مقاله کامل در مورد فرانک لوید رایت و خانه آبشار آماده کردم که شما می تونید به صورت رایگان اونها رو هم دانلود کنید.


    برای دانلود نقشه ، عکس و مقاله کامل در مورد فرانک لوید رایت و خانه آبشار بر روی گزینه دانلود کلیک کنید.
    پسورد کلیه فایل ها :
    www.parsiancad.ir
    نقشه های اتوکدی خانه آبشار به صورت کامل ( حجم : 3 مگابایت )
     
    دانلود ( لینک مستقیم )
    دانلود ( لینک غیر مستقیم 4Shared )


    40 عکس بسیار زیبا و با کیفیت از خانه آبشار فرانک لوید رایت ( حجم : 8.64 مگابایت )
     
    دانلود ( لینک مستقیم )
    دانلود ( لینک غیر مستقیم 4Shared )

    مقاله کامل در مورد فرانک لوید رایت ، خانه آبشار و معماری ارگانیک ( حجم : 1.73 مگابایت )
     
    دانلود ( لینک مستقیم )
    دانلود ( لینک غیر مستقیم 4Shared )

    برای دانلود از لینک های مستقیم استفاده کنید ، در صورت مشکل دار بودن لینک های مستقیم از لینک های غیر مستقیم استفاده کنید .
    پسورد کلیه فایل ها :
    www.parsiancad.ir

    موضوع: فرانك لويد رايت,باقی پروژه ها,درک و بیان معماری,معماری جهان,روش تحقیق,مقدمات,دانلود فایل های اتوکد(پلان نما و....),دانلود مقاله,دانلود پکیج(مثلا پلان ونما ومقاله و عکس و...یک اثر),دانلود عکس,مطالب جالب,عکس,پکیج,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 875
    نظرات()

    شش قانون اساسی دکوراسیون

    این مطلب رو در یکشنبه 6 شهريور 1390 ساعت: 13:59 در سایت قرار داده است.

    موضوع: دروس طرح 1/2/3/4/5,باقی پروژه ها,مقدمات,دانلود مقاله,اصول / مفاهیم / قواعد معماری و اجزا ان,مطالب جالب,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,
    تعداد بازديد : 295
    نظرات()

    ۱0برج شگفت انگیز جهان

    این مطلب رو در دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت: 10:55 در سایت قرار داده است.

    اخبار مربوط به برج سازي و سازه‌‌هاي بلند بيشترين اخبار ساخت و ساز را در دنيا به خود اختصاص مي‌دهد. در اين ميان ماه گذشته گزارشي درباره آسمان خراش‌هاي سبز دنيا منتشر شد كه موضوع آن بررسي آسمان‌خراش‌هايي در دنياست كه كمترين آسيب را به محيط زيست وارد مي‌كنند و كمترين مصرف انرژي را دارند.
    در اين گزارش كه سمپوزيوم بين‌المللي ساختمان‌هاي سبز در نيويورك آن را تهيه كرده است، نام ده آسمان‌خراش سبز اول دنيا آمده است. فهرست اين آسمان خراش‌ها به اين ترتيب است:


    برج كاكتوس در روتردام

    اين برج در روتردام هلند در 19 طبقه ساخته شده و 98 واحد دارد. به دليل طراحي بالكن‌هاي اين واحدها، هر واحد از نور بسيار خوب و كافي برخوردار است. البته اين برج از ديگر تكنولوژي‌هاي كاهش مصرف انرژي برخوردار نيست، اما ظاهر زيبا و عجيب آن خيره‌كننده است.


    مركز تجارت جهاني بحرين
    اين مركز البته فعلا در حال ساخت است و در پايان سال جاري ميلادي كار ساخت آن كامل مي‌شود. سه ملخ 30 متري كه بين اين دو برج قرار دارد در سال 1100 مگاوات برق براي اين ساختمان‌هاي 42 طبقه توليد مي‌كند. همچنين اين ساختمان‌ها طوري طراحي شده كه مسير عبور هوا درميان طبقات ‌آن بدون هيچ مشكلي وجود داشته باشد. طبقات مختلف اين برج ديدهاي متفاوتي به روي كل جزيره دارد.


    برج رودخانه پرل در چين
    اين برج هم كه يكي ديگر از آسمان خراش‌هاي سبز دنياست، در حال ساخت است و ساخت آن كامل نشده است. اين برج طوري طراحي شده كه باد را در طول خود درو مي‌كند. در بدنه اين ساختمان توربين‌هاي بادي طراحي شده تا با استفاده از اين باد انرژي توليد كند. اين برج از دور به يك بال غول پيكر شبيه است كه باد را از ميان 71 طبقه خود عبور مي‌دهد. اين ساختمان گرما و سرما را هم درون خود نگاه مي‌دارد. اين ساختمان در سال 2009 افتتاح مي‌شود.


    برج كرانه آمريكا- نيويورك
    طراحان اين برج كه آن هم در حال ساخت است، بدنه آن را از پلاتين ساخته‌اند. اين برج از آب باران و پنجره‌هاي قدي سقف تا كف خود براي سرمايش و نور استفاده مي‌كند. همچنين قرار است از تابش آفتاب بر بدنه اين ساختمان انرژي گرفته شود. 

    برج خانه آفتاب- دبي
    مركز مالي بين‌المللي دبي قرار است در اين برج شروع به كار كند. در اين برج 4‌هزار تابلوي انرژي خورشيدي در بخش جنوبي و سه توربين بادي 225 كيلوواتي در شمال آن تعبيه شده است. برق اين برج از اين دو ناحيه تامين مي‌شود.


    برج منچستر- انگليس
    اين برج از نظر جذب نيرو و انرژي خورشيدي از هر برج ديگري برتر است. در ساختمان اين برج 7‌هزار تابلوي جذب انرژي خورشيدي و 24 توربين بادي در سقف تعبيه شده است. اين برج مي‌تواند 10‌درصد انرژي مصرفي‌اش را خودش تامين كند.

    برج hearst – نيويورك
    اين برج اولين برج شهر نيويورك است كه گواهي انرژي سبز را از سازمان حفاظت محيط زيست آمريكا دريافت كرده است. 80‌درصد از فلزي كه در ساختمان اين برج به كار رفته است بازيافتي است. كاشي سقف و كف اين برج هم از مواد بازيافتي است. اين برج كه سال گذشته افتتاح شده به شكل الماس است، اما ظاهر زيبا و خيره كننده آن فقط به خاطر زيبايي نيست، بلكه به اين خاطر طراحي شده كه نور بيشتري به داخل ساختمان راه بدهد.


    برج انرژي دبي
    اگر كار ساخت اين برج 68 طبقه آنطور كه طراحي شده پيش برود بلندترين برج زيست‌محيطي و سبز دبي خواهد شد. يك توربين بادي 70 متري بر فراز اين برج توليد انرژي آن را به عهده دارد. توربين بادي تنها امتياز اين برج نيست، بلكه تابلوهاي جذب نور خورشيد هم بخش ديگري از سيستم توليد انرژي آن را به عهده دارند.

    برج مسكوني تيستلتون لندن
    اين برج كه فعلا در مرحله طراحي است قرار است برج مسكوني با تكنولوژي توربين‌هاي بادي باشد. 4 توربيني كه در يك سوي اين برج طراحي شده توانايي توليد 40‌هزار كيلووات ساعت‌برق را در سال دارد. اين ميزان 15‌درصد بيشتر از ميزان برق مصرفي اين برج است.

    برج پارك شيكاگو
    اين برج كه مراحل پاياني ساخت را مي‌گذراند و آخر امسال افتتاح مي‌شود، اولين آسمان خراش مسكوني در شهر شيكاگو با رعايت استانداردهاي زيست‌محيطي است. ساكنان اين برج اگر چه براي خريد هر واحد از آن بايد پول زيادي بپردازند، اما در عوض قبض‌هاي آب و برق و انرژي آنها رقم پاييني دارد. در طبقه 25 اين برج باغ زمستاني قرار دارد كه بسيار ديدني است.

    موضوع: مطالب جالب,عکس,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 295
    نظرات()

    13 تصویر دیدنی از برترین طراحی ساختمانهای دانشگاهی دنیا

    این مطلب رو در دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت: 10:45 در سایت قرار داده است.

    موضوع: معماری جهان,روش تحقیق,مطالب جالب,عکس,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 458
    نظرات()

    گفته های بزرگان معماری

    این مطلب رو در دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت: 10:38 در سایت قرار داده است.

    “هر موقعیت جدید، مستلزم یک معماری جدید است.

    ”  ژان نوول

    “معماری یک ورزش در مسافت طولانی است. شما فکرتان را بر روی آن می­گذارید و ۳۰ سال با آن همراه می­شوید، تا اینکه کم­کم در این رشته راه می­افتید.

    ”  تام مین

    “مصالح دنیای خاص خود را دارند. با چگونگی قرار دادن آنها در کنار یکدیگر و نیز علائمی که از طریق بافت و رنگ آنها بدست می‎آید، زبانی حاصل می‎شود که می‎تواند مکمل اندیشه  و راهگشای معماری باشد.”  ماریو بوتا

    “من زمانی که روی حل یک مسأله کار می­کنم، هرگز در مورد زیبایی راه‎حل آن فکر نمی­کنم. من تنها به این می‎اندیشم که چگونه مسأله را حل کنم. اما بعد از حل مسأله،اگر راه­حل بدست ‎آمده زیبا نباشد، می فهمم که این راه حل اشتباه است.

    ”  ریچارد باکمینستر فولر

    “مسابقات معماری خوب نیستند،چون برای مسابقه باید سریع کار کرد. البته باید در مسابقه شرکت کنید تا بتوانید کار بگیرید، اما برای بسط و تفصیل طرح معماری، این بهترین راه نیست.

    ”   برنارد چومی

    “من ترسیم کردن را به حرف زدن ترجیح میدهم، زیراترسیم کردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغ گفتن باقی میگذارد.

    ”   لوکوربوزیه

    من از تعطیلات متنفرم. اگرشمامیتوانید ساختمانهایی را بسازید، چرا بایددر کنار دریا بنشینید؟

     فیلیپ جانسون

    “خلاقیت حقیقی کل زندگی را شامل می­گردد و به وسیله ابزارهایی از شهود بیان می­شود که فراسوی منطق و آن چیزی است که زبان­های دیگر قادر به ابراز آن هستند.

    ”  تادائو آندو

    “هندسه شالوده و مبنای ادراک معماری است. من از طریق هندسه به اثر خود دست می یابم. در شناخت جهان معماری، زبان هندسه مانند زبان سازه اهمیت دارد. هر دوی آنها در کنار خواص مصالح و عالم طبیعت، برای من سرچشمه های زاینده و مهم الهام هستند.

    ” سانتیاگو کالاتراوا

    “من بیشتر وقتم را صرف کارفرماها می­کنم. زیرا معتقدم این کار ما را به پیش می­برد و آنها هم به آنچه که می­خواهند، می­رسند و از کار احساس رضایت می­کنند. این روند باعث می­شود آنها بدانند که شما مسائل آنها را می­شنوید. همچنین این تعامل موقعیت ابداع را برای شما فراهم می­آورد.

    ” فرانک گری

    “مدرنیست‎ها مدعی هستند که مدینه فاضله را باید در آینده جستجو کرد، پست‎مدرنیست‎ها نیز به دنبال این مدینه فاضله در گذشته هستند؛ ولی به اعتقاد من، معماری امروز باید این مدینه فاضله را در شرایط امروز پیدا کند؛ معماری امروز ما باید منعکس‎کننده شرایط ذهنی و زیستی جامعه امروز ما باشد.

    ” پیترآیزنمن

    “ساختمان ها صرفاً کالا نیستند. آنها مانند پرده ای پشت صحنه زندگی ما را در شهر می­سازند. معماری هنر شکل دادن به آن چیزی است که ما مرتباً در آن به نمایش میپردازیم، چرا که به خلق محیطی میپردازد که تمامی جزئیات روزانه زندگی ما در آن اتفاق می افتد.

    ”  ریچارد راجرز

    “پروژه؛ یعنی شالوده دادن به یک فرم، درون یک نظم.

    ”  لویی کان

    “معماری ارگانیک نمیتواند نام شیوه ای خاص در معماری باشد، چرا که معماری نیز مانند زندگی ناچار است در حوزه ارگان های موجود جلوه کند و اصولاً زندگی ارگانیک به معماری ارگانیک نیازمند است.

    ”  آلوار آلتو

    “معماری فعالیتی صرفاً در جهت پاسخگویی به نیازهای کارفرماها نیست، بلکه معماری فعالیتی است که تولید دانش می کند.

    ”  رم کولهاس

    “فضا را فراموش کنید ، همچنین سازه و اینگونه حرفها را ، دنبال ارتباط ، تمثیل و تصویر سازی مفهومی باشید .

    ”  رابرت ونتوری

    “معماری وجود خارجی ندارد. تنها اثر معماری است که وجود دارد. معماری در ذهن موجود است. شخصی که یک کار معماری انجام می‎دهد، در حقیقت آن را به روح معماری عرضه می‎کند . . . روحی که سبک نمی‎شناسد، تکنیک نمی‎شناسد، متد نمی‎شناسد و تنها منتظر آن است که خود را به معرض نمایش بگذارد. بدین ترتیب معماری تجسم واقعیات غیر قابل سنجش می‎باشد.

    ”  لویی کان

    “آلونک چتری دوچرخه یک ساختمان است و کلیسای لینکلن (Lincoln Cathedral) نمونه ‎ای از معماری می‎ باشد. تقریباً هر چیزی که فضا را به میزان کافی برای انسان محصور می‎ کند تا آدمی به درون آن نقل مکان کند، یک ساختمان است. اصطلاح معماری تنها ساختمان‎هایی را در برمی ‎گیرد که با هدف برخورداری از جاذبه زیبایی‎ شناسانه طراحی شده ‎اند.

    ”  سرنیکولاس پوزنر

    “اینکه معماری در لحظه‎ای از خلاقیت بوجود می‎آید، یک حقیقت انکارناپذیر است، زمانی که ذهن درگیر چگونگی تضمین استحکام یک ساختمان و نیز تأمین خواسته‎هایی برای آسایش و راحتی است، برای رسیدن به هدفی متعالی‎تر‎ از تأمین نیازهای صرفاً کارکردی برانگیخته می‎شود و آماده می‎گردد تا توانایی‎های شاعرانه‎ای را به معرض نمایش گذارد که ما را برمی‎انگیزانند و به ما لذت و سرور می‎ بخشند.

    ”  لوکوربوزیه

    “زمانی که ما با یک تپه و توده خاک به طول شش فوت و عرض سه فوت در جنگل روبرو می‎شویم که با استفاده از بیل به شکل یک هرم روی هم انباشته شده است، به فکر فرو می‎رویم و چیزی در درون ما می‎گوید: اینجا کسی دفن شده است. آن توده خاک معماری است .

    ”  آدولف لوس

    “معماری چیست؟ آیا من آن را همسو با ویتروویوس به عنوان هنر ساختمان تعریف خواهم کرد؟ نه. این تعریف دارای یک اشکال اساسی است. انسان برای ساختن باید از تصور خود استفاده کند. نیاکان ما کاشانه‎شان را تنها پس از اینکه شکل آن را تصور می‎کردند، می‎ساختند. این فرآورده ذهنی و خلاقیت هست که معماری را تشکیل می‎دهد، اینک ما می‎توانیم آن را به عنوان هنر تولید هر نوع ساختمان و به حد کمال رساندن آن تعریف کنیم. بدین ترتیب هنر ساختمان تنها یک هنر ثانوی است که به نظر می‎رسد برای نامیدن بخش علمی معماری مناسب باشد

    .”   اتین لویی بوله

    “معماری شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشری را احاطه می‎کند و تا زمانی که عضوی از اجتماع متمدن هستیم، نمی‎توانیم از معماری خارج شویم، زیرا معماری عبارت است از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند.

    ”  ویلیام موریس

    “تعریف درست معماری بطوریکه آن را از یک مجسمه متمایز کند، عبارت است از هنر طراحی مجسمه برای یک مکان خاص و جانمایی آن در آنجا بر اساس مناسب‎ترین اصول ساختمان.

    ” جان راسکین

    “وقتی ما به دنبال ساختارها هستیم از متغیرها غافل می­مانیم، فرهنگ و شیوه­های قومی هر لحظه تغییر می­کند پس روش ساختارگراها نمی­تواند صحیح باشد و یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمی­کند، زیرا مولف آن متن حضور ندارد و هر بیننده و یا هرکس که آن متن را قرائت کند، می­تواند دریافتی متفاوت از قصد و هدف مولف داشته باشد.

    ”  ژاک دریدا

    “معماری هنری است شگفتانگیز روشنگر و آزادیساز
    هنر معماری عبارت است از طرحهایی فردی که با نقاشی و تندیس رقابت میکند و هیچ معنایی ندارد بلکه تنها ایجاد انواع جدید فضاهاست.

    ” فیلیپ جانسون

    “معتقد است معماری به عنوان خلقتی هنری برای برآوردن یک نیاز نیست بلکه آفریدن نیاز است. معماری شناسایی همگنی فضاهایی است نامتناسب با عملکردهای خاص انسانی. معماری سازندگی ذهنی فضاهاست و از جایی شروع میشود که عملکرد روشن و مشخص است.

    ” لویی کان

    ” معماری فرمها, حجمها, رنگها, اکوستیک و موسیقی است. نور و سایه بلندگوهای معماریاند. معماری بازی استادانه, صحیح و باشکوهی از احجام ترکیب شده در زیر نور میباشد.

    ” لوکوربوزیه

    “معماری در حضور و بینش خود به عنوان سرپناه و عرفاً خانه و کاشانه ریشه دوانیده است. معماری محافظ هستی است و آخرین سنگر مکان. مکان لامکانی را فرو مینشاند زیرا لامکانی موقعیت متناقضی را دامن میزند.

    ” پیترآیزنمن

    “معتقد است معماری به چهره ای نقاب پوش میماند نمیتوان به راحتی نقاب را پس زد همواره مخفی است در پس طرحها دریافتها, عادتها و قید و بندهای فنی اما همین دشواری در پس زدن نقاب معماری است که آنرا این هم خواستنی میکند این نقاب زدایی لذت معماری است. معماری همیشه در مورد رویدادی بوده که در فضا رخ میدهد تا دربارة خود فضا. اگر معماری هم مفهوم و هم تجربه فضا و کاربرد فضا و انگاره نمودی است نه سلسله مراتبی, پس معماری میتواند به جدا ساختن این مقوله ها خاتمه دهد و آنها را بصورت ترکیبهای بیسابقه, برنامه ها و فضاها درهم ادغام میکند. معماری باید به عنوان ترکیب فضاها رویدادها و حرکتها بدون هیچ سلسله مراتبی یا اولویتی میان این مفاهیم دیده شود معماری تنها دیسیپلینی است که بنا به تعریف مفهوم و تجربه تصویر ذهنی و ساختار را درهم میآمیزد. معماری مکان ترکیب تمایزهاست.

    ” برنارد چومی

    “معماری چیزی جز تمنای زمان برای فضایی زنده متغیر و جدید نیست درست است که معماری بر روی حقایق مسلم بنا گردیده است اما زمینه کار اساسی آن تسلط معانی است. معماری ارادة زمان است که به فضا تبدیل شده است. زنده شاداب و جدید.” میس ون در روهه

    “معماری چیزی نیست که در ذهن منتقد باشد معماری در مورد زندگی واقعی است دربارة مردم است دربارة مسکن دادن به مردم و تأمین نیازهای ایشان است.

    ” نورمن فاستر

    “وظیفة معماری درک منطق توصیفناشدنی مکان است.

    ” تادائوآندو

    “معماری علم نیست. فرایند ترکیبی عظیمی است که هزاران کارکرد معین انسانی را با هم تلفیق میکند و همان معماری باقی میماند. نسبت معماری ایجاد هماهنگی میان جهان مادی و زندگی انسانی است.

    ” آلوارآلتو

    “هنر به طورکلی و معماری بطور خاص نشانگر سیستم ارزشگذاری در هر دوره است.

    ” اتوواگنر

    “معماری یک ساختمان است با دکوراسیون بکار رفته

    ” رابرت ونتوری

    “معماری نظمی معنوی است که در ساختمانها تجسم یافته است. معماری یک مفصل ارتباطی است یعنی به یک بعد اضافی عینیت بخشیدن معماری واقعی در عصر, در حال تعریف جدیدی از خودش به عنوان یک واسطه و دائماً در حال توسعه دامنه بیان خویش است معماری رمزآلود تداعی کننده و دوجنبه ای است.

    ” هانس هولاین

    “معماری یک هنر تحمیلی است. نمایشگاه, کنسرت یا نمایش نیست که مردم بتوانند انتخاب کنند. هنگامی که اثر ساخته شد مردم ناگزیرند از آن استفاده کنند بنابراین بخشی از مطالعات و تجربیات افراطی معماری بهتر است از محدوده نمایشگاه و نوشتار فراتر نرود.

    ” رنزوپیانو

    “معماری هنر ساختن فضاست.

    ” برونوزوی

    “معماری محصول شرایط و عوامل فراوانی مانند عوامل اجتماعی اقتصادی علمی فنی عادات و رفتار آدمی است که معیار اشتباه ناپذیری از رویدادهای زمان را بدست میدهد.

    ” زیگفریدگیدیون

    “معماری مانند موجودی زنده است و فضایی پویا که دنیاهای درون و برون را به یکدیگر پیوند میزند.

    ” آنتونیوگائودی

    “معماری مجموعه ای است کم و بیش پیچیده از سیستمهای فضایی که بر یکدیگر تأثیر میگذارند یکدیگر را میپوشانند در یکدیگر تداخل میکنند و با یکدیگر به رقابت میپردازند.

    ” یورگ گروتر

    “معماری کوششی است برای آنکه پیوند بین خود و فلسفه را استوار سازد و آنرا قابل تصور نماید.

    ” ژاک دریدا

    “ما باید تمام ساختمانهای جدید را تا حدود زیادی مرتبط با محیط آنان بدانیم چرا که معماری بومشناسی است.

    ” کلوتز

    “معماری آمیزه ای است پرتناقض از توانایی و ناتوانی

    ” رم کولهاس

    “معماری هیچ ارزش مطلقی را بیان نمیکند بلکه نسبتی است از درگیریهای دائمی و بحثهای تجلیلی با عناصر واقعی.

    ” اسوالد ماتیاس اونگرس

    “معماری هنری است که بشر را عمدتاً با قدرت ذاتی فرم خود محصور میکند.

    ” کاتسوهیروکوبامایشی

    “معماری شامل تمامی محیط فیزیکی است که بشر را احاطه میکند و تا زمانی که عنصری از اجتماع متمدن هستیم نمیتوانیم از حیطه آن خارج بشویم زیرا معماری عبارت از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی است که هماهنگ با احتیاجات بشر بر سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند انسان تحت تسلط معماری به جهان چشم میگشاید و به خاک سپرده میشود.”

    موضوع: مطالب جالب,متفرقه,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,
    تعداد بازديد : 406
    نظرات()

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 2
    کلیه حقوق مادی و معنوی نزد (( دانشجویان معماری دانشگاه آزاد بوشهر )) محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب پیگرد قانونی دارد.
    طراحی از آواسایت ترجمه از قالب گراف

    nohtani, نهتانی , nohtany ,