close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
معماری
بشتن
طبیب محمد صدیقی درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی
♣کارشناس گیاهان دارویی بیش از 50 سال تجربه♣
کاملترین مجموعه گیاهان دارویی در منطقه
🌺 ترک اعتیاد به روش سنتی به کمک عرقیات گیاهی
🌺 درمان انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی
🌺 درمان بیماریهای عصبی و مغزی
🌺 درمان بیماریهای خونی و قلبی
🌺 درمان بیماریهای پوست و مو
🌺 درمان بیماریهای مفصلی و استخوانی و عضلانی
🌺 درمان انواع بیماری زنان ( اختلالات قاعدگی ، داروی زاچی، حاملگی،  جلوگیری از حامگی، رحم و....) 
🌺 درمان بیماری دهان و دندان
🌺 درمان بیماریهای دستگاه تناسلی
🌺 درمان لاغری و چاقی با داروهای ترکیبی
🌺 درمان سنگ کلیه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
طبیب محمد صدیقی درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی
ߌترک اعتیاد به روش سنتی به کمک عرقیات گیاهی
ߌدرمان انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی
ߌدرمان بیماریهای عصبی و مغزی
ߌدرمان بیماریهای خونی و قلبی
ߌدرمان بیماریهای پوست و مو
ߌدرمان بیماریهای مفصلی و استخوانی و عضلانی
ߌدرمان انواع بیماری زنان ( اختلالات قاعدگی ، داروی زاچی، حاملگی،  جلوگیری از حامگی، رحم و....) 
ߌدرمان بیماری دهان و دندان
ߌدرمان بیماریهای دستگاه تناسلی
ߌدرمان لاغری و چاقی با داروهای ترکیبی
 ߌدرمان سنگ کلیه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ایا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
♣کارشناس گیاهان دارویی بیش از 50 سال تجربه♣
کاملترین مجموعه گیاهان دارویی در منطقه

معماری

معماری

معماری
معماری
آموزش و کدنویسی فایل های گرافیک وردپرس گالری عکس قالب سایت
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
  • جزوه معماری جهان
  • هنر معماری و آثار به جای مانده از معماران مصر باستان
  • معماری بناها و کاخهای پادشاهی کهن مصر باستان
  • هنر معماری معابد مصریان باستان
  • بافت قدیم بوشهر
  • دکتر عشرتی(سؤال یک معلم معماری از خودش )
  • دانلود رایگان کتاب آموزشی اسکچاپ به زبان فارسی، نوشته سعید غفاری
  • دانلود نرم افزار Google Sketchup 8
  • محل تبلیغات شما

    دکتر عشرتی(سؤال یک معلم معماری از خودش )

    این مطلب رو در سه شنبه 29 فروردين 1391 ساعت: 18:46 در سایت قرار داده است.

    دانشجوی معماری که بودیم، خطی می‌کشیدیم از ناکجا تا ناکجا به امید رسیدن به ناکجا«آباد». به پیشنهاد استادی که آن زمان برایمان سمبل معماران قرن بود و گمان می‌کردیم طرح ما هم بهترین طرح دنیا خواهد شد، ماکتی می‌ساختیم در هوا که تازه بفهمیم خط‌هایی که روی پوستی خِش خِشی کشیده‌ایم چه فضایی می‌سازد. بعد که فضا را مثلاً درک می‌کردیم و استاد هم با کاتر تکه‌هایی از آن ماکت را می‌کند بی‌ آن که ما از حرف‌های قلمبه سلمبه‌ی او چیزی سر در بیاوریم شروع می‌کردیم به کشیدن نما و مقطع و از این جور چیزها و واقعاً هم فقط می‌کشیدیم نه این که خدای ناکرده نما طراحی کنیم و یا در مقطع طراحی کنیم.

    بعد که همه چیز تمام می‌شد و تحویل موقت هم به خیر و خوشی و گاه به ترس و زاری می‌گذشت برای آن که ماکت نهایی‌مان قشنگ‌تر شود!!! می‌چسباندیمش روی یک شاسی و چند درخت هم درست می‌کردیم و می‌کاشتیم اطراف ورودی اصلی. روی شیت هم پلان بام را می‌کشیدیم و زیر آن با خطی معمارانه و با اعتماد به نفس تمام می‌نوشتیم: سایت پلان!!! و باز هم برای خالی نبودن عریضه به چند درخت و صد البته کف سازی بزکش می‌کردیم.

    سال‌ها به همین منوال گذشت و اکنون به عنوان یک معلم این سؤال در گوشه و کنار ذهنم همچنان پَر پَر می‌زند که اگر ساختمان روی زمین قرار می‌گیرد پس چرا « بستر طرح» کمترین جایگاه را در سیستم آموزشی معماری ما دارد؟ این سؤال را اکنون که باور دارم روی زمین بر ساختمانی که روی زمین نشسته است، ایستاده‌ام، با جرأت بیشتر می‌پرسم و پاسخی می‌جویم.

                                                                                                      پرستو عشرتی

                                                                                                           تهران

                                                                                                       دی ماه 1390

     

    موضوع: دکتر عشرتی,معماری,اصول / مفاهیم / قواعد معماری و اجزا ان,مطالب جالب,
    برچسب ها : ,,,,,
    تعداد بازديد : 457
    نظرات()

    دانلود کتاب هندبوک

    این مطلب رو در یکشنبه 20 شهريور 1390 ساعت: 7:41 در سایت قرار داده است.

    دانلود کتاب هندبوک

    دانشجویان دانشگاه بوشهر میتونن فایل رو از خودم دریافت کنند البته باید اطلاعات واسم بیارن

     حتما دانلود کنید

    دانلود

    موضوع: پروژه,دروس طرح 1/2/3/4/5,باقی پروژه ها,اتوکد,دانلود,کتاب,معماری,اصول / مفاهیم / قواعد معماری و اجزا ان,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 344
    نظرات()

    همه چيز در مورد رنگ زرد

    این مطلب رو در سه شنبه 15 شهريور 1390 ساعت: 4:26 در سایت قرار داده است.

    "برخي از نقاشان خورشيد را به لكه هاي زرد تبديل مي‌كنند و برخي ديگر لكه ها ي زرد را به خورشيد "
                                                                        
                                                                                                 پابلوپيكاسو


    به رنگ زرد گل نرگس، پوست ليمو، و كره فكر كنيد!چه احساسي به شما دست مي‌دهد؟! بله اين حس گرمي و نشاط است، رنگ زرد يادآور شروعي دوباره است؛ يادآور بهار و اميد آرزوهاي شيرين
    در هندوستان افراد زماني كه قصد دارند شرو ع بهار را جشن بگيرند جامه زرد به تن ميكنند. چنانچه كمي تامل كنيد و به رنگ ياقوت زرد، و برخي از تكه سنگ ها توجه كنيد، درميابيد كه رنگ زرد ماهيتا"زاده زمين است و درنگاه اول ما را به ياد طبيعت مي‌اندازد. ياد نرگس زرد، گندمزار، و يا كشتزار ذرت. از طرفي گيرايي زمينه طلايي اين رنگ به انسان نوعي انرژي مضاعف مي‌دهد.
    زرد در دكوراسيون

    ار نظر روانشناسي زمينه روحي و رواني انسان به گونه ايست كه رنگ زرد باعث ارتقا و نشاط انسان مي‌گردد. وين وان گوگ هنرمندي كه سال‌هاي زيادي را صرف مطالعه در مورد رنگ زرد كرده است. وي اينچنين اظهار مي دارد كه "زرد خود خورشيد است، زرد حقيقتا"فوق العاده است". علاوه بر اين زرد رنگ خوش‌بيني و آرامش است؛ زرد يعني اميدواري.

    روانشناسان رنگ بر اين باورند كه انسان‌ها در نهان و ذات خود تمايل به رنگ زرد دارند. چنانچه در پي اعتماد به نفس و آرامش روحي هستيد، روانشناسان رنگ زرد را به شما توصيه ميكنند. آن‌ها معتقدند افرادي كه طرفدار اين رنگ هستند افراد پراميد،شاد و قاطعي هستند.     

    جالب است بدانيد رنگ زرد اولين رنگي است كه نوزادان در بدو تولد قادر به تشخيص آن ميباشند. ارسطو فيلسوف يوناني معتقد است كه رنگ زرد اولين رنگي است كه از تاريكي خارج ميشود و به همين دليل است كه زرد و آبي (آبي هم اولين رنگي است كه به تاريكي وارد ميشود) تنها رنگهاي حقيقي در سه رنگ اصلي مي‌باشند.


    زرد در دكوراسيون

    بطور خلاصه رنگ زرد ذاتا" سازنده اعتماد به نفس، شادي آور، و تحريك كننده انسان هم از لحاظ ذهني و هم از لحاظ جسمي ميباشد.

    دكتر مكس لوسچر روانشناس سوئيسي در دهه 1950 دليل اهميت رنگ زرد را در يك مثال ساده شرح داد. او معتقد بود كه روز كه زمان فعاليت و تكاپو است با رنگ زرد خورشيد شروع مي‌شود در حقيقت زرد رنگ بيداري و شروع است.

    جان ‌ولگاتگ فيلسوف قرن 18از رنگ زرد به عنوان رنگ دوستي و راحتي (آرامش) ياد مي‌كند، او هم‌چنين هنگام مطالعه نكات مهم را با رنگ زرد مشخص مي‌ ‌‌‌نمود تا بهتر در ذهنش باقي بمانند. رنگ زرد نه تنها باعث ارتقاء فعاليت‌هاي جسمي مي‌گردد، بلكه باعث تحريك ذهن نيز مي‌شود و به تقويت حافظه هم كمك مي‌كند.

    همه طيف‌هاي رنگ زرد به يك اندازه تاثير گذار نيستند؛ براي مثال زرد شفاف و روشن خيلي بيشتر و بهتر از زرد تيره و مات قدرت خلق شادي و نشاط در محيط را دارد. بنابراين هنگام استفاده از اين رنگ زيبا به طيف آن نيز توجه نمائيد.

    درنهايت در يك جمله مي‌گوئيم كه رنگ زرد،رنگ سوزندگي،نشاط،اعتماد به نفس،ثروت و عشق و دوستي است.

    پس با داشتن اين رنگ در خانه خود گرما و روشني را تجربه كنيد و لذت ببريد.

    استفاده از رنگ زرد در دكوراسيون و خانه


    زماني كه قصد داريد از اين رنگ در دكوراسيون داخلي استفاده كنيد، اين نكته را از ياد نبريد كه نورهاي طبيعي و هنري كه در خانه وجود دارند، تاثير زيادي در تغيير جلوه رنگ زرد خواهند داشت. براي مثال در اتاقهاي آفتابگير زرد درخشانتر جلوه مي‌كند و بطور زيادي گرماي خورشيد را د ر اتاق منعكس خواهد كرد در حالي كه زير نور لامپ‌هاي الكتريكي زرد بسيار متفاوت از آنچه در واقعيت است جلوه مي ‌كند. ازاينرو قبل از هر اقدامي ببينيد كدام طيف از رنگ زرد مناسب اتاق مورد نظر شماست. به اين منظور بهتر است ابتدا از تكه‌هاي تستر كاغذ ديواري استفاده كنيد و پس از اطمينان اجرا نمائيد.

    بهتر است براي روشن جلوه دادن اتاق‌هاي بزرگ بجاي سفيد در رنگ آميزي ديوارها از رنگ زرد ملايم استفاده كنيد زيرا در اين شرايط سفيد باعث بي‌روح شدن اتاق مي‌گردد. همچنين براي اتاق‌هاي كوچك و تاريك نيز رنگ زرد براق را براي نقاشي ديوارها توصيه مي‌كنيم زيرا اين رنگ به طرز معجزه آسائي باعث روشن شدن و بزرگتر جلوه كردن اتاق ‌هاي اين چنيني مي ‌گردد.

    زرد بطور سنتي رنگ آشپزخانه‌هاست! همانگونه كه روز با رنگ زيباي خورشيد شروع مي‌شود بهتر نيست ماهم هنگام صرف صبحانه از فنجان‌ها و ظروف زرد رنگ استفاده كنيم و همانند طبيعت روز خود را با اين رنگ شروع كنيم ؟! گفتيم كه زرد رنگ انرژي و تحرك است بنابراين سعي كنيد از اين رنگ در جاي جاي چيدمان منزل خود استفاده كنيد. البته بهتر است از عناصر طبيعي كه زرد رنگ هستند استفاده شود مثلا" گلداني پر از گل‌هاي زرد روي ميز غذاخوري ....


    زرد در دكوراسيون

    علت اينكه استفاده از اين رنگ در اتاق غذاخوري بسيار توصيه مي‌شود، اجتماعي بودن اين رنگ است! وجود اين رنگ در اتاق غذاخوري باعث مي‌شود افراد در اين اتاق احساس آرامش بيشتري كنند و از خوردن غذا در كنار هم لذت ببرند.

    از آنجائي كه اين رنگ رنگ تحرك و فعاليت است، استفاده زياد از آن در اتاق خواب توصيه نمي شود زيرا ممكن است باعث بي‌خوابي گردد.

    طيف‌هاي ملايم اين رنگ براي سرويس‌هاي بهداشتي بسيار مناسب هستند.

    زرد هم‌چنين رنگ مناسبي براي اتاق‌هاي نشيمن مي‌باشد.چنانچه تمايل داريد اتاق نشيمن شما جلوه‌اي مدرن داشته باشد، توصيه مي‌كنيم تركيبي از رنگ‌هاي زرد ملايم، طوسي و سفيد را در طراحي خود داشته باشيد و با استفاده از وسايل چوبي تيره و اشياء كريستال به فضايتان عمق و ژرفا ببخشيد.

    هم‌چنين براي داشتن اتاق نشيمن شيك و ساده بهتر است از تركيب زرد اخرايي و نارنجي سير استفاده كنيد و براي عمق دهي به فضا از سرويس‌هاي چوبي تيره و ظروف بزرگ و طرح دار استفاده نماييد.

    رنگ زرد در هارموني 

    زرد رنگ جنبش و درخشش است. زرد دشمن تاريكي و هر رنگ تيره و افسرده است. ويژگي ديگر اين رنگ اين است كه به خوبي خود را در يك تركيب رنگي سازگار مي‌كند و به راحتي در كنار رنگ‌هاي ديگر همخواني پيدا مي كند.


    زرد در دكوراسيون

    اگر با دقت بيشتري به طبيعت زيبا بنگريد خواهيد ديد كه طيف‌هاي رنگ زرد با طيف‌هاي رنگ آبي به شدت همخواني دارند و به زيبائي كنار هم مي‌نشينند.

    هم‌چنين سبز نيز از جمله رنگ‌هاييست كه كنار زرد تركيبي فوق العاده را خلق مي‌كنند.

    بنفش سير رنگ مكمل رنگ زرد است. بنابراين در كنار زردتركيبي چشم‌نواز را تشكيل مي‌دهند. رنگ ديگري كه بسيار زيبا كنار زرد مي‌نشيند رنگ قهوه‌اي مي‌باشد.

    رنگ زرد در بسياري از تركيب‌ها به آن تركيب رنگ و روح زندگي مي‌بخشد.    

    هم‌چنين بسياري از معماران كه به سبك كلاسيك كار مي‌كنند ترجيح مي‌دهند رنگ زرد با مشكي و قرمز تركيب نمايند.

    در قرن 20 رنگ زرد از طرفداران زيادي برخوردار شد خصوصا" تركيباتي كه شامل زرد ملايم و ديگر رنگ ‌ها مي‌شد.

    براي مثال در دهه 1950 تركيب زرد ليموئي با صورتي ملايم، آبي ملايم، و سبز بسيار مورد استقبال افراد قرار گرفت. هم‌چنين در دهه 1960 تركيب زرد ليموئي با بنفش ،سبز روشن و نارنجي سير بيشترين تركيب رنگي بود كه از طرف افراد انتخاب مي‌شد.حال چنانچه با تصور اين تركيب‌هاي رنگ زرد و ديگر رنگ‌ها احساس خوشايندي به شما دست داده است به شما توصيه مي‌كنيم هر يك از آن‌ها را كه بيشتر مي‌پسنديد به خانه‌هاي خود بياوريد.

    يكي از اشكال رنگ زرد كه بسيار جذاب و چشم‌گير است رنگ طلائي مي‌باشد.چنانچه مي‌خواهيد شكوه و جلوه‌اي بي‌نظير را به خانه خود دعوت كنيد به شما تركيب زرد طلائي با آبي سير، قرمز مخملي و بنفش تيره را به شما توصيه مي‌كنيم.

    موضوع: روش تحقیق,دانلود مقاله,معماری,مطالب جالب,مطالب متفرقه مرتبط با معماری,ایده گرفتن,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 459
    نظرات()

    واژگان عمومی معماری ایرانی

    این مطلب رو در دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت: 11:19 در سایت قرار داده است.

    •   آبزن: وانی جهت شستشو

    •   آسمانه: سقف

    •   ارچین: نوعی گنبد رک

    •   ارش: واحد اندازه گیری در نظام قدیم ایرانی (حدود 40 سانتی متر)

    •   ارگ: محل حکومتی

    •   ارگ بد: متصدی شهر حکومتی

    •   اسپرلوس: خلوت، آپارتمان خصوصی

    •   ایوانچه: ایوانی کوچک، فضای نیمه باز

    •   باجه: نوعی پنجره

    •   بازارچه: بازارهای کوچک محلی

    •   بازارگاه: محل اجتماع مردم برای داد و ستد

    •   بالاخانه: فضای بالای سردر، مهمانخانه

    •   بالا طاقچه: طاقچه بالای اتاق

    •   برزن: محله اصلی شهر

    •   برزه: کلیه اعمالی که در تهیه نقشه و ماکت انجام می­گرفت

    •   بستو: کوزه مورد استفاده در انبارخانه

    •   بشن: فضای زیر گنبد، دیوار زیر گنبد

    •   بنه گاه: محل تجمع اهالی روستاها در جوار آب

    •   بیرون: حومه

    •   بیرونی خانه: مهمانخانه

    •   بینه: رختکن حمام

    •   پاشیر: محل شیر آب آب انبار

    •   پاخوره: سکوهای کنار در

    •   پردیس: فضای سبز، باغ، گلکاری

    •   پرذله: پیرامون دل شهر

    •   پرویس: دیوار بعد از در ورودی برای جلوگیری از دید مستقیم

    •   پشکم: ایوان سه طرف بسته

    •   پنج دری: نشیمن خانه

    •   پنجره: شبکه یا چیز سوراخ سوراخ

    •   پیشان: ایوان اصلی جلوی گنبد خانه

    •   پیشخانه: بیروم زدگی ستون دار، ایوانچه جلوی حجره­های مدارس

    •   پیش کرده: کنسول

    •   پیشواره: قسمت محراب مسجد

    •   تاقچه: طاقچه

    •   تابخانه: محل گرم خانه

    •   تاژ: چادر، طاق چهاربخش

    •   تبره: ضخامت گنبد

    •   تچر: اتاق کشیده

    •   تختگاه: راهروی پهن

    •   تن گذار: استخوان بندی قابل روئیت بنا

    •   تنسته­ایی: تار عنکبوتی، شهری با نقشه مدور

    •   تنوره: مخزن آب انبار

    •   تلوار: کاخ

    •   تون: آتشدان

    •   تریشه: باریکه راه­های بین باغچه­

    •   تهرانی: تالار رو به آفتاب که ارسی و در داشته است

    •   تیم: تیمچه، سراهای سر پوشیده

    •   جامخانه: نورگیرهای شیشه­ای حمام­ها

    •   چارک: واحد اندازه­گیری (حدود 26 سانتی متر)

    •   چانه: بیرون زدگی پاکار طاق

    •   چپاله: هرنوع پوششی که پاره­ای از دایره باشد

    •   چینه: گل رگه رگه

    •   چهارسوق: محل تقاطع دو راسته بازار

    •   چاله استخر: استخر سرپوشیده حمام

    •   چپیره: زیرسازی زیر گنبد

    •   حجره: محل اقامت طلبه­ها در مدرسه

    •   خانبار: محوطه­ای بزرگ در پشت کاروانسراها

    •   خفنگ: کتیبه بالای در و پنجره

    •   خن: آتشخانه حمام

    •   خواجه نشین: شاه نشین

    •   خور: روزنه

    •   خیابان: جاده دراز

    •   دالان: راهروی پیچ در پیچ

    •   دالان دار: سرایدار کاروانسرا

    •   در: در تمام تخته

    •   درسر: در اصلی خانه

    •   درگاه: سردر

    •   دماغه: چوب وسط در

    •   دولاب: گنجه در دار

    •   دولابچه: کمد کوچک

    •   راستا: محور

    •   راسته: دالان بزرگ و اصلی بازار

    •   رف: بالا طاقچه یا طاقچه بلند

    •   روزن: پنجره بالای در

    •   رون: جهت قرار گرفتن بنا

    •   زمینه: طرح، پلان

    •   زیرگاه: کرسی

    •   ساباط: دالان، کوچه سرپوشیده

    •   سرا: خانه

    •   سرداب: شبستان زیرزمینی

    •   سردابه: ساختمان سرد

    •   سرسایه: محل پوشش دار

    •   سرگشاده: فضای بدون پوشش

    •   سه دری: اتاق خواب خانه­های ایرانی

    موضوع: معماری,اصول / مفاهیم / قواعد معماری و اجزا ان,مطالب جالب,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 351
    نظرات()
    کلیه حقوق مادی و معنوی نزد (( دانشجویان معماری دانشگاه آزاد بوشهر )) محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب پیگرد قانونی دارد.
    طراحی از آواسایت ترجمه از قالب گراف

    nohtani, نهتانی , nohtany ,